سه شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۸:۱۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۷۲۶
گزارشگر : ایده ایده
مدیر ناحیه شیخ کلینی:

شعار «حمایت از کالای ایرانی» باید به یک اعتقاد تبدیل شود

حجت الاسلام محمد حسینی معتقد است: علاوه بر فرهنگسازی در راستای تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» باید یک کار عمومی در این خصوص صورت گیرد و باید این مسئله به یک اعتقاد تبدیل شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام محمد حسینی مدیر ناحیه شیخ کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد (شهرستان پاکدشت) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد با اشاره به اینکه مساجد چگونه می‌توانند در راستای تحقق شعار امسال یعنی حمایت از کالای ایران قدم بردارند، گفت: وظیفه ما به عنوان یکی از مقلدان مقام معظم رهبری و یک فرد ایرانی است که برای بهتر شدن وضعیت معیشتی تمام کارگران ایرانی و تولیدکنندگان و دستاندرکاران عرصه تولید همت کرده و نسبت به حمایت و خرید کالاهای ایرانی توجه خاص داشته باشیم.

 

وی اظهار داشت: ما در حمایت از کالای ایرانی بایستی به محصولات و تولیدات داخلی خودمان روی خوش نشان دهیم و از آن طرف تولیدکنندگان ما هم باید نسبت به بهتر شدن کیفیت محصولاتشان نهایت سعی و تلاش خود را داشته باشند و راجع به محصولاتی که تولید می‌کنند این انگیزه را داشته باشند که محصول نهایی، محصولی باشد که سال‌های طولانی بتواند برای مردم ما کار کند.

 

مدیر ناحیه شیخ کلینی با بیان اینکه تولیدکنندگان ما نباید مقطعی فکر کنند، تصریح کرد: تولیدکنندگان ما نباید کالایی تولید کنند که تنها برای یکی دو سال یا چند سال محدود در عرصه تولید باشد بلکه باید به عنوان یک شهروند، عمر محصولات خود را طوری در نظر بگیرند که تداوم کاری و تداومِ مجموع خودشان را از نسلی به نسل دیگر بدهند. بنابراین یکی از آسیبهای کالای ایرانی، مقطعی فکر کردن، مقطعی دیدن و مقطعی رفتار کردن است.

 

وی ابراز داشت: وظیفه ائمه جماعات درباره حمایت از کالای ایرانی، ترغیب و تشویق و صحبت کردن برای عموم نمازگزاران راجع به این امر مهم است و مسجدیهای ما باید از محصولات ایرانی استفاده کنند، عمده‌اش این است که هر یک از ما بیشتر به عِرقِ وطنیِ خودمان بپردازیم؛ اگرچه شاید در بعضی از موارد، محصولات وطنی ما نسبت به بعضی از محصولات مشابه خارجی آن کیفیت را نداشته باشد، اما با روی آوردن ما به محصولات خودمان و مطالبه‌گر بودن ما از تولیدکنندگان می‌تواند کیفیت تولید را بالا برده و ارتقاء بدهد.

 

حجت‌الاسلام حسینی در خصوص مهمترین وظیفه امام جماعت در راستای تحقق حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد: عمده ترین وظیفه امام جماعت نسبت به نمازگزاران تشویق و ترغیب عمومی است، ائمه جماعات ما به پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری این مسئله را در مابین نمازها به مردم یادآوری کنند. لذا نباید به موضوع فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان یک شعار مقطعی مثلاً در ماه اول و دوم سال نگاه کنیم و توجه به شعار «حمایت از کالای ایرانی» در ماههای بعد کمرنگ شده یا به فراموشی سپرده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به نظرم تبیین ضرورت حمایت از کالای ایرانی، تنها وظیفه ائمه جماعات هم نیست بلکه همه کسانی که به نوعی در جامعه ما نقشِ گفتاری، نقشِ قلمی و قلم زدن و صاحب مقاله، نشر و صاحب تریبون هستند می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند و برای مجموعه‌های مسجدی مانند کانونهای فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج می‌توانند در این زمینه کار کنند؛ از برگزاری نمایشگاه گرفته تا مسابقه نقاشی، مسابقه مقاله‌نویسی و شیوه‌های نوینی که وجود دارد. 
 
حسینی در ادامه گفت: علاوه بر فرهنگسازی در راستای تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» باید یک کار عمومی در این خصوص صورت گیرد و باید این مسئله به یک اعتقاد تبدیل شود تا ان شاءالله با سرعت از این وضعیت عبور کنیم و قطعاً می‌توانیم وضعیتمان را نسبت به تولیداتِ داخلی ارتقاء دهیم.
 
وی در پایان‌در پاسخ به این پرسش که آیا می‌شود کارکرد صندوق‌های قرض‌الحسنه مساجد را از صرف کارکرد وام‌دهی به سمت کارآفرینی سوق داد، اظهار داشت: اصولاً وضعیت مطلوب باید همین باشد و اگر بخواهیم نگاه حداقلی به این موضوع داشته باشیم درست است که وام‌دهی می‌تواند برای افراد گِرهگشایی کند اما اگر بخواهیم بهتر نگاه کنیم باید با رویکردهای جدید پیش برویم حالا تعبیری که بارها همه شنیدیم که به جای اینکه به دست افراد ماهی داده شود ماهیگیری را به آنها آموزش دهیم تا خودشان در طول سال‌ها بتوانند برای تولید کالا یا کاری اقدام کنند.
https://www.masjed.ir/u/504

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: