سه شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۱۸۱۴
گزارشگر : ایده ایده
سیدمهدی سیدصالحی :

چهار سال اذان‌گوی مسجد بودم

مهاجم اسبق پرسپولیس، استقلال و تیم ملی گفت: ورزش جدا از مسجد نیست و این دو همیشه در کنار هم هستند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از فارس، سیدمهدی سید صالحی مهاجم اسبق پرسپولیس، استقلال و تیم ملی‌ درباره خاطرات حضورش در مسجد گفت: تا 18 سالگی در مسجد احباب الحسین اصفهانک منطقه 14 تهران بودم و در این مسجد خاطرات بسیار خوبی دارم. چهار سال اذان‌گو و اقامه‌گو مسجد بودم، شور و حال خاصی در آن زمان بر مساجد حاکم بود.

وی افزود: هنوز هم مساجد بسیار دوست‌داشتنی است و من خاطرات شیرینی از مسجد دارم. لحظه لحظه حضورم در مساجد برایم خاطرات به یاد ماندنی است و فکر می‌کنم بهترین دوران عمرم تا به امروز در مسجد گذارنده‌ام.

سید صالحی درباره اثر حضور در مسجد و بقاع متبرک در موفقیت ورزشکاران اظهار داشت: اتکا به خداوند و اهل بیت(ع) مدنظر همه ما شیعیان است و تا خدا نخواهد برگی از درختی نمی‌افتد، ایمان و اعتقاد به خدا می‌تواند راهگشای زندگی ما باشد. هر چه داریم از لطف خداوند و  به برکت وجود مقدس اهل بیت(ع) است.

وی وجود مساجد در کنار محیط‌های ورزشی را در فرهنگسازی مؤثر دانست و ادامه داد: من در تربیت بدنی و بسیج ورزش مسجد و مدرسه بوده‌ام،  ورزش جدا از مسجد نیست و این دو همیشه در کنار هم هستند، نماز و عبادت در روحیات ورزشکاران مؤثر بوده و باعث تصمیم‌گیری درست آنان می‌شود.

مهاجم اسبق تیم ملی با اشاره به اینکه خلوص نیت در زندگی بسیار مهم است و ما باید در زندگی به خداوند توکل کنیم، بیان داشت: در کنار هر ورزشگاهی که رفته‌ام نمازخانه بوده و به نظرم باید در کنار تمامی اماکن ورزشی نمازخانه دایر شود تا ورزشکاران عبادت را سرلوحه زندگیشان قرار دهند و در همه حال یاد خدا را رها نکنند و با مدد از حق تعالی به ورزش بپردازند.

وی وجود مسجد را برای ترویج اخلاق و صفات پهلوانی به ویژه در ایام نوجوانی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: نوجوانی‌م را در مسجد گذرانده‌ام و هم‌کلام شدن با قرآن مجید و هم‌صدا شدن با کلمات نورانی باری تعالی کمک شایانی به موفقیت‌هایم کرده است.

سید صالحی تصریح کرد: ورزشکاران با رفتن به مسجد با اخلاق‌تر می‌شونند و رفتار و فقه اسلامی ناخودآگاه در ضمیر آنان شکل می‌گیرد. به گونه‌ای که رفتار و سکنات آن‌ها قرآنی و اسلامی می‌شود، البته خانواده‌ها هر چه بتوانند بچه‌ها را به سمت مساجد بکشانند، ایمان و اعتقاد آن‌ها را قوی‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند تا عاقبت بخیر شوند.

وی افزود: فرزندان نیز می‌آموزند که باید به بزرگتر خود احترام بگذارند و در هر حالتی حجب و حیا داشته باشند و باید کمک کرد تا در دورانی که فضای مجازی فرزندان ما را کمی از مساجد دور کرده با ایجاد نرم‌افزارهای مذهبی مناسب و جذاب در فضای مجازی نسل جوان را بیش از گذشته به مساجد نزدیک کنیم. 

گفتنی است: دهه تکریم و غبارروبی مساجد همه ساله در دهه پایانی ماه شعبان برگزار می‌شود. امسال نیز این دهه با شعار «مسجد پایگاه همه کارهای نیک» در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/54h

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: