چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۱۸۷۶
گزارشگر : ایده ایده
مشاور امور بانوان در سازمان اوقاف و امور خیریه:

نذورات مردمی در مساجد صرف دستگیری از نیازمندان شود

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر تقویت کارکردهای اجتماعی مساجد، گفت: نذورات مردمی در مساجد، صرف دستگیری از نیازمندان شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، معصومه فرزانه با اشاره به نقش و تاثیر مساجد در تحکیم بنیان خانوادهها، گفت: یکی از سنتهایی که در گذشته در مساجد مورد توجه قرار میگرفت این بود که مردم با وجود مشغلههای کاری روزانه، به اقامه نماز جماعت در مساجد توجه داشتند تا برای کودکان هم حضور در مساجد عادت شود.

وی افزود: در روایات دینی ما است که مسجدی که ما در آن عبادت می‌کنیم و نماز میخوانیم، در روز قیامت شفاعت کننده ما خواهد بود، بنابراین برای آنکه حضور جوانان در مساجد بیشتر شود، باید برنامههای فرهنگی مساجد را گسترش دهیم تا زمینهای برای حضور فعال آنها فراهم شود.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به برنامههایی که لازم است در مساجد در راستای تقویت حضور کودکان به عنوان آیندهسازان کشور مورد توجه قرار گیرد، اشاره کرد و گفت: فعالان مسجد باید حضور کودکان را در این مراکز تقویت کنند، اختصاص اتاقبازی و مهدهای کودک در مساجد میتواند در رونق حضور کودکان در مساجد موثر باشد، زیرا آنان به عنوان آیندهسازان و اندیشهسازان کشور و مدیران آینده محسوب میشوند که برای حضور پر رنگ آنان در مساجد باید از همین دوران کودکی برنامهریزی کرد.

 فرزانه بر لزوم توجه به اقامه نماز صبح در مساجد تاکید کرد و گفت: همان گونه که نسبت به اقامه نماز ظهر و عصر در مساجد توجه میشود، باید نسبت به اقامه نماز صبح در آن‌ها نیز اهتمام وجود داشته باشد، اقامه سه نوبت نماز در مساجد و باز بودن درهای آن‌ها به روی مردم برای ساعاتی طولانی موجب میشود که مردم این خانه های خدا را پناهگاهی برای رسیدگی به تمام مسایل و مشکلات خود بدانند.

وی با تاکید بر تقویت حضور همه آحاد جامعه در مساجد، گفت: وقف و توزیع گردو میان کودکانی که به مساجد می‌آیند و در برنامههای آن‌ها شرکت میکنند، نه تنها موجب غنای فرهنگی آنان میشود، بلکه موجب میشود تا آنان بدانند در صورتی که در مساجد حاضر شوند، علاوه بر کسب معنویت از مشوقهای دنیوی نیز بهرهمند میشوند.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم تقویت کارکردهای اجتماعی مساجد تاکید کرد و گفت: با کمکهای نمازگزاران، میتوان به ایتام و نیازمندانی که در اطراف مسجد ساکن هستند کمک کرد و خوب است که ولیمهها و خیراتی که در مساجد توزیع میشوند نیز میان این افراد توزیع شود و در مجموع مساجد پایگاه و مامنی برای نیازمندان و محرومین شود.

فرزانه گفت: همان گونه که قرآن کریم را  کتاب خدا میدانیم، مساجد را خانه خدا میدانیم و همان طور که تکریم کتاب خدا واجب است، تکریم مساجد با حضور مومنین هم بسیار مهم و ارزشمند است بنابراین برای تقویت حضور هر چه بیشتر مومنین در مساجد باید تلاش کرد زیرا که استمرار حضور در مساجد زمینهساز تاثیرگذاری در رفتار و کردار انسانها میشود.

https://www.masjed.ir/u/57a

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن