شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۳
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۱۹۶۶
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام صداقت تشریح کرد:

نقش مهم ارکان مسجد، در حمایت از کالای ایرانی

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: نمازگزاران، ائمه جماعات و هئیت امنای مساجد در ملزوم کردن مردم به استفاده از کالای ایرانی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت الاسلام مجتبی صداقت با اشاره به تاثیرگذاری مساجد در تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» گفت: فرهنگسازی این موضوع ابتدا باید از خود مساجد آغاز شود، به گونهای که مساجد ملزم به استفاده از کالای ایرانی شوند و در گام اول ائمهجماعات و اعضای هیئات امنای مساجد اجناس مصرفی که به صورت روزانه و در برنامههای مناسبتی مسجد استفاده میشود را از اجناس داخلی انتخاب کنند.

 

وی بر لزوم فرهنگسازی و گفتمانسازی موضوع استفاده از کالای ایرانی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه مساجد، پایگاه فرهنگسازی هستند، بنابراین رسانه مسجد میتواند مرکز مهمی برای تبلیغ و فرهنگسازی این موضوع شود از طرفی لازم است، زمینه معرفی کارآفرینان و تولیدات داخلی در مساجد فراهم شود.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، افزود: در گام بعدی، دستگاهها و نهادهای فرهنگی و مسجدی کشور باید با برنامهریزی اصولی و فرهنگسازی، مساجد و اهالی آن‌ها را به خرید کالای مرغوب داخلی تشویق کنند و با صدور دستورالعمل، مساجد را به خرید محصولات و تولیدات داخلی موظف کنند.

 

صداقت خاطر نشان کرد: سیره بزرگان ما در استفاده از کالای داخلی، سیره بسیار خوبی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد، روایات و آیات بسیاری در زمینه استفاده از محصولات داخلی بیان شده است که باید در مساجد برای مردم تبیین شوند، حتی لازم است تعدادی از تولیدکنندگان داخلی  در مساجد حضور یابند و مردم نیز توقعاتشان را در این زمینه بیان کنند، تا در راستای گفتمانسازی مساجد در تحقق شعار سال، گامهای اثرگذاری برداشته شود.

 

https://www.masjed.ir/u/5iC

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: