جمعه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۱:۳۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۲۰۶۳
گزارشگر : وحید پورتجریشی

اطلاعیه دفتر آیت‌الله سیستانی درخصوص عید فطر

دفتر آیت‌الله سیستانی، مرجع دینی شیعیان در عراق، از مؤمنان روزه‌دار در عراق و کشورهای مجاور خواست که عصر فردا برای رصد هلال ماه شوال اقدام کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز؛ دفتر آیت‌الله سید علی حسینی سیستانی در نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای، از مؤمنان روزه‌دار در عراق و کشورهای مجاور خواست که عصر پنج‌شنبه (24 خردادماه) و پس از غروب آفتاب به رصد هلال ماه شوال سال 1439 هجری قمری بپردازند.

در این بیانیه آمده: طبق اطلاعات موجود در خصوص اندازه و حجم هلال ماه و ارتفاع آن از افق، رؤیت آن با چشم غیرمسلح تا حدودی در عراق و مناطق مجاور آن مشکل به نظر می‌آید.

دفتر آیت‌الله سیستانی در این بیانیه از کسانی که از رؤیت هلال اطمینان پیدا کردند خواست که رؤیت خود را مستقیما به دفتر یا به نمایندگان و معتمدان این مرجع  اعلام کنند.

براساس این بیانیه، اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که اندازه و میزان ارتفاع هلال در غروب روز پنجشنبه حاکی از سختی امکان رؤیت هلال با چشم غیرمسلح (بدون تلسکوپ و... ) است. در حالی که دیدن هلال در غروب روز جمعه، در ارتفاع بسیار بالا قابل رؤیت است و مدت زمان باقی ماندن هلال در افق بسیارزیاد خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده؛ بر مؤمنین عزیز لازم است که نسبت به رصد هلال ماه، در غروب روز پنجشنبه اهتمام لازم را به عمل بیاورند به خصوص در مناطقی که آسمان صاف در اختیار دارند.

لازم به ذکر است که دادگاه عالی کشور عربستان نیز دیروز از شهروندان و مقیمان مسلمان این کشور خواست که روز پنجشنبه به استهلال بپردازند.

https://www.masjed.ir/u/5lT

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: