سه شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۲۰۹۲
گزارشگر : ایده ایده
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم:

تأثیر مساجد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

حجت‌الاسلام علی تولائی با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح پیشگیری اولیه از اعتیاد در مساجد، عنوان کرد: مسجد، سهم بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام علی تولائی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم، با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح پیشگیری اولیه از اعتیاد در مساجد این شهرستان، گفت: مسجد، یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی در جوامع اسلامی به‌شمار می‌آید که علاوه بر نقش تربیتی، سهم بسزایی در حل مشکلات محله و ساکنان آن و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.
این مسئول، عنوان کرد: محلاتی که مساجدی پویا دارند و توانسته‌اند برنامه‌های آموزشی و تربیتی را پیش ببرند، شاهد کاهش میزان معضلات اجتماعی بوده‌اند و با چنین رویکرد مثبتی که از مساجد وجود دارد، سازمان تبلیغات اسلامی مرحله سوم طرح پیشگیری اولیه از اعتیاد را در مساجد برگزار کرد.
تولائی،‌ با بیان این که این طرح با همکاری مبلغین و مبلغات انجام می‌شود، ابراز داشت: تحقق اجتماعی‌شدن مبارزه با اعتیاد با استفاده از ظرفیت مساجد و محلات فعال، آشنایی مخاطبان مساجد با مفاهیم پیشگیری اولیه از اعتیاد از زبان مبلغین و مبلغات و تقویت مشارکت در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در قالب آگاه‌سازی آحاد مردم از اهداف برگزاری این طرح بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم، تصریح کرد: این طرح هر سه ماه یک بار در مساجد فعال برگزار می‌شود که مورد استقبال مخاطبین و نمازگزاران واقع شده است.

https://www.masjed.ir/u/5oN

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری