سه شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۵
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۲۰۹۵
گزارشگر : ایده ایده
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری:

دعاهای ماه رمضان را در طول سال ادامه دهیم

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: انسان با دعاهایی که در ماه مبارک انس گرفته باید در طول سال نیز به قرائت آن مبادرت داشته باشد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا, حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، شب گذشته در جلسه تفسیر صحیفه سجادیه که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: انسان از فرصت‌های الهی باید مودبانه استقبال کند و با فرصت‌های الهی مودبانه خداحافظی کند.

 

وی افزود: بنابراین در مواجه با فرصت‌های الهی استقبال و بدرقه مودبانه باید مورد توجه باشد اولیای الهی در سیره و کلامشان این معنا را به ما آموزش دادند و درباره ماه مبارک رمضان به خاطر ظرفیتهای عظیم و غیر قابل تصوری که حضرت حق تعبیه کرده این مهم به صورت موکد مطرح می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به دعای 42 امام سجاد(ع)، ابراز کرد: حضرت در این دعا ادب استقبال را مطرح فرمودند و در دعای 45 نیز ادب وداع را با همه زیبایی‌ بیان می‌کنند و در اختیار ما قرار می‌هند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان ارتباط انسان با خداوند افزایش می‌یابد، اظهار داشت: بهره‌مندی از مغفرت الهی و کرم حضرت حق باعث شده سطح رفاقت انسان با خداوند ارتقاء پیدا کند و ما باید این سرمایه را قدر بدانیم و برای حفاظت آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: انسان از رهگذر این ارتباط باید امید داشته باشد و این ارتباط را ارتقا دهد و نباید اجازه بدهد که این ارتباط کاهش یابد زیرا هیچ تضمینی درباره درک فرصت‌های بعدی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه حفظ این ارتباط با ورع امکان پذیر می‌شود، گفت: انسان باید خطوط قرمز شرعیات را رعایت کند و به هیچ عنوان به حرامات شرعی نزدیک نشود و به جد از گناه بپرهیزد و احتیاط کند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: کسی که به گناه نزدیک می‌شود در اصل خروج از ادب داشته و محضر خداوند جسارت کرده است. انسان اگر از خطوط قرمز شرعی فاصله بگیرد اهل ورع است. افضل اعمال فاصله گرفتن از معاصی است و این مهم در ماه مبارک رمضان تقویت شده بنابراین لازم است انسان بعد از ماه مبارک این فاصله را حفظ کند.

وی اضافه کرد: حفظ این معنویت نیاز به حفظ قلب دارد مراقبت از زبان در حفظ ایمان و قلب بسیار تاثیر گذار است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه انسان در ماه مبارک رمضان به خداوند نزدیک می‌شود و این ارتباط را می‌تواند بعد از ماه مبارک با تزرع به درگاه احدیت حفظ کند، گفت: انسان باید از خداوند بخواهد لحظه‌ای او را به خودش واگذار نکند عاقبت این واگذاری حسرت است و این حسرت از هر نوع عذابی دشوارتر است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: انسان با دعاهایی که در ماه مبارک انس گرفته باید در طول سال نیز به قرائت آن مبادرت داشته باشد.

 انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/5oU

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن