سه شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۲۰۹۶
گزارشگر : ایده ایده
مدیرناحیه شهید بهشتی مطرح کرد:

«سردلبران» نیاز به مشورت با روحانیت داشت

مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، با اشاره به پرداختن به نقش ائمه جماعات در مجموعه تلویزیونی سر دلبران، گفت: این مجموعه باید با مشورت روحانیون تهیه و تولید می‌شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام محسن کرمانی با اشاره به موضوع  مجموعه تلویزیونی «سردلبران» که با موضوع و کارکرد اجتماعی مساجد بود، گفت: پرداختن به موضوع کارکردهای مسجد و امام جماعت از سیمای جمهوری اسلامی ایران قابل تقدیر است، زیرا متاسفانه در جامعه ما، نگاه برخی از مردم به مساجد، تنها مکانی برای اقامه نماز جماعت است و امام جماعت هم کسی است که عهدهدار برپایی آن است.

 

وی بیان کرد: اما انتقاداتی هم به این مجموعه تلویزیونی وارد است، از جمله اینکه فردی که روحانی مسجد است فردی بسیار عصبانی است، اگر چه پیگیر حق و حقوق مردم است اما سبک و سیاقش و نوع برخوردهای وی با واقعیتهایی که در مورد ائمه جماعات مطرح است متفاوت است. بر این اساس بهتر بود برای تهیه چنین مجموعه‌ای از روحانیون مشورت گرفته می‌شد.

 

مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: اگر چه مساجد مرکزی برای رسیدگی و حل و فصل مشکلات مردم هستند، اما اینکه یک مسجد تا این اندازه درگیر با آسیبها و مشکلات جامعه شود، با واقعیتهای جامعه امروز فاصله دارد.

 

کرمانی با اشاره به اینکه ائمه جماعات نقش کدخدایی در مساجد دارند، اظهار کرد: در این مجموعه تلویزیونی، یک مسجد درگیر کوچکترین مسایل جزیی شده است، در حالی که خانه خدا باید محل آرامش مردم باشد و مردم با حضور در آن غم و رنجها و مشکلات بیرونی خود را فراموش کنند.

 

وی با اشاره به اینکه خادم مسجد یکی از ارکان مهم آن است که در رونق حضور مردم در خانههای خدا نقش تاثیرگذاری دارد، ادامه داد: متاسفانه در مجموعه تلویزیونی سردلبران خادم مسجد در حیطه وظایف و کار دیگر ارکان مسجد دخالت دارد که نباید این گونه باشد.

 

یادآور می‌شود؛ مجموعه «سر دلبران» که در روزهای ماه مبارک رمضان از شبکه اول سیما پخش می‌شد، روایتی از نقش محوری مساجد در جامعه بود که امام جماعت آن بر رسیدگی به مشکلات مردم محله تمرکز داشت.

 

https://www.masjed.ir/u/5p1

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: