سه شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۲۰۹۹
گزارشگر : محسن عزیزی

بازسازی مسجد تاریخی سوریه توسط ترکیه

ترکیه که نیروهایش بدون اجازه و موافقت دولت سوریه در بخش‌هایی از این کشور حضور دارند، قصد دارد مسجد و بازار تاریخی شهر الباب سوریه را که در درگیری‌ها با داعش تخریب شده، بازسازی کند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از دِیلی صباح؛ مسجد جامع و بازار تاریخی شهر الباب واقع در شمال سوریه که اکنون از حضور تروریست‌های داعش پاکسازی شده، در جریان مبارزاتی که با داعش صورت گرفته بود تخریب شده است.

محمود عقیل ابوصالح، مسئول امور دینی شورای شهر الباب درباره اهمیت این مسجد و بازار آن گفت: در حال حاضر ۴۰ مسجد از ۶۰ مسجد این شهر با حمایت بنیاد دینی ترکیه در حال بازسازی است. به نظر می‌رسد بازسازی این مسجد بزرگ و تاریخی نیز که در قرن اول هجری ساخته شده، یک سال به طول بیانجامد.

قرار است ستون‌ها، گنبد، شیرهای آب وضوخانه و سایر بخش‌های تخریب شده مسجد بازسازی شوند. گروه بازسازی در تلاش است تا ویژگی‌های تاریخی این مسجد در جریان بازسازی‌ها از بین نرود.

شهر الباب یکی از شهرهای مهم استان حلب سوریه است و موقعیتی راهبردی دارد. چهارم اسفند سال ۹۵ و پس از چهار سال تسلط داعش، این شهر از اشغال داعش بیرون آمد.

پس از آزادسازی این شهر، ساکنان آن به شهر بازگشتند و جمعیت آن که در بهمن ۹۵ نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر بود در بهمن امسال به ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافت.  

 مقامات و مردم سوریه حضور ترکیه در مناطق شمالی این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم را غیرقانونی و نقض آشکار حاکمیت سوریه تلقی می‌کنند.

https://www.masjed.ir/u/5p4

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: