پنج شنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۷ / ۱۷:۲۸
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۲۴۰۴
گزارشگر : ایده ایده
رئیسی در مراسم جایزه جهانی گوهرشاد:

لزوم معرفی چهره‌هایی چون گوهرشاد برای ترویج کرامت

تولیت آستان قدس رضوی معرفی چهره‌هایی چون گوهرشاد را سبب نهادینه شدن فرهنگ بخشش و کرامت دانست و گفت: دبیرخانه جایزه گوهر شاد باید در جهت جذب دختران و آینده‌سازان کشور فعال بوده و این بانوان به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از فارس، حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در همایش جایزه جهانی گوهر شاد طی سخنانی با اشاره به معنی کرامت گفت: برخی در عالم خدمت و کمک می کنند خدمتی منفعت گرا ، برخی برای جلب توجه ، برخی برای منفعت، پس نام هر بخششی کرامت نیست.

وی کرامت واقعی را کرامت در راه خدا دانست و گفت: کرامت واقعی باید از در توجه به خالق هستی باشد. این کرامت آنگاه ماندگار است که مانند نگاه صدیقه طاهره به بخشش باشد و در این صورت دارای جایگاه ارزشمندی است و این گونه بخشش با کرامت است.

رئیسی افراد با کرامت را دارای روح بلند دانست و گفت: روح وقتی ملکوتی باشد مال آبرو و جان را در راه خدا تقدیم می کند، همچنین خیلی ها بزرگ هستند اما بزرگوار کسی است که روح بلند ملکوتی و با کرامتی دارد.

تولیت آستان قدس بخشش و کرامت را صرفا مربوط به مرد ندانست و گفت: هر بخشش دارای کرامت ماندگار است و زن و مرد هم ندارد، بلکه زن و مرد هر دو می‌توانند راه رسیدن به کمال را طی کنند و به حیات طیبه نائل شوند.

وی با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی گفت: کمتر وقف و نذری است که زنها در کنارش نباشند و به برکت انقلاب نقش زنان در جامعه روزبروز رونق دارد.

رئیسی با اشاره به جشنواره گوهر شاد گفت: جایزه جهانی بانوان نیکوکار با نام یک بانوی خیر و نیکوکار که نامش در کنار حرم امام رضا می درخشد برگزار می شود و این جایزه برای درخشش هر چه بیشتر نیکوکاری رقم خورده و سال به سال عمیق تر و گسترده تر خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز کار دبیرخانه جایزه گوهر شاد باید حرکتی فعال و پویا باشد به ویژه در جهت جذب دختران و آینده‌سازان کشور، همچنین باید رسانه ملی این بانوان و کار نیکوی آنها را برجسته کند تا به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

وی افزود: امید است به برکت امام کریم زندگی ما کریمانه شود تا هم خودمان رشد کنیم و هم جامعه از زندگی ما بهره مند شود.

این استاد حوزه و دانشگاه کرامت را مقام شهدا دانست و گفت: شهدا هم ابتدا به مقام کرامت رسیدند تا مقام شهادت به آنها اعطا شد، این راه برای همه باز است تا به جایگاه کریم و اکرم برسند.

وی تواضع را از دیگر خصوصیات افراد دارای کرامت یبان کرد و گفت: کشور ما زنان فرهیخته و نیکوکار زیادی دارد اما خودشان نمی خواهند این حرکتشان را کسی بداند. این کار ما یک حرکت نمادین است و هدف ترویج این فرهنگ است و در واقع اجر نیکوکاران با خداوند متعال است.

تولیت آستان قدس رضوی نقش زنان را در جامعه موثر دانست و گفت: امروز هویت زن از ناحیه مستکبران مورد ترور قرار گرفته، حق زن حق نقش آفرینی در اجتماع و رساندن جامعه به بالندگی است اما به نام آزادی سلب آزادی از زن می کنند.

وی ادامه داد: باید فرهیختگان در این زمینه روشنگری کنند زیرا بدون نقش آفرینی زنان تحولات اجتماعی رقم نخواهد خورد.

 یادآور می‌شود؛ آیین اختتامیه سومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد با حضور حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در تالار قدس کتابخانه حرم امام رضا(ع) برگزار شد.

 

در این همایش از چهار بانوی فرهیخته ایرانی و چهار بانوی خارجی به عنوان برگزیدگان سومین دوره تجلیل شد

https://www.masjed.ir/u/5zX

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن