پنج شنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۷ / ۲۰:۰۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۲۴۲۷
گزارشگر : وحید پورتجریشی

دانشجویان مسلمان هند کمپین " با یک مسلمان سخن بگو" راه انداختند

گروهی از دانشجویان مسلمان هندی به ویژه از دانشگاه اسلامی علیگر، کمپین ضد اسلام هراسی آن لاین با عنوان «با یک مسلمان سخن بگو» راه اندازی کرده اند که هدف آن مبارزه با سوءبرداشت های ضداسلامی است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از تایمز هند، گروهی از دانشجویان مسلمان در شهر آگرا در هندوستان، برای مبارزه با اسلام هراسی کمپین «هشتک با یک مسلمان سخن بگو» راه اندازی کرده اند.

این دانشجویان هندی تبار از جمله اعضای دانشگاه اسلامی علیگر یک کمپین آن لاین ضداسلام هراسی راه اندازی کرده اند که به گفته آن ها هدفشان غلبه بر سوءبرداشت ها و پیش داوری ها علیه جامعه اسلامی می باشد.

برخی شخصیت های محبوب و شناخته شده هندی نیز از این کمپین حمایت کرده اند و تاکنون بیش از 800 پست در رابطه با این جنبش اینترنتی گذاشته شده و بیش از 700 کاربر اینترنتی از زمان آغاز این کمپین در روز سه شنبه به آن پیوسته اند.

مشکور احمد عثمانی، سرپرست سابق اتحادیه دانشجویان دانشگاه علیگر نخستین توییت مرتبط با این کمپین را منتشر نمود.

عثمانی افزود: این تلاشی برای برطرف کردن افسانه های جعلی ضداسلامی است که توسط برخی احزاب سیاسی درباره مسلمانان ساخته شده اند.

نبا نسیم رئیس اتحادیه دانشجویان کالج دختران در این دانشگاه نیز گفت: هدف این کمپین مقاومت و افشاء گری علیه هندوهای راست گرا و حزب بهاراتیا جاناتا در فضایی است که مسلمانان برای حفظ هویت شان به عنوان اعضای بشریت نیز مجبورند بجنگند.

به گفته وی هدف این کمپین همچنین نزدیک سازی جامعه مسلمانان و دیگر اجتماعات می باشد. و آن ها قصد دارند بی عدالتی ها و سرکوب ها علیه مسلمانان به دست گاوپرستان انتقام جو را نیز نشان دهند.

وی افزود: کمپین ما علیه سیاست های دولتی نفرت محوری است که می خواهند با اهداف سیاسی در جامعه ایجاد تفرقه کنند.

 
https://www.masjed.ir/u/5Aa

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن