جمعه / ۲۹ تیر ۱۳۹۷ / ۱۹:۱۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۲۵۲۸
گزارشگر : محسن عزیزی

شهرک نشینان صهیونیست اقدام به حفاری در مسجد ابراهیمی کردند

گروهی از شهرک نشینان صهیونیستی امروز اقدام به حفاری در محوطه مسجد ابراهیمی در الخلیل کردند. «شیخ یوسف ادعیس»، وزیر اوقاف فلسطین این حمله شهرک نشینان علیه مسجد ابراهیمی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، گروهی از شهرک نشینان صهیونیستی امروز اقدام به عملیات حفاری در محوطه مسجد ابراهیمی در جنوب شهر اشغالی الخلیل کردند.

«شیخ یوسف ادعیس»، وزیر اوقاف فلسطین این حمله شهرک نشینان علیه مسجد ابراهیمی را محکوم کرد.

شیخ ادعیس افزود این حمله «نژاد پرستانه» به فهرست بلندبالای جنایات تحریک آمیز و جرایم نفرت محور اسرائیلی ها علیه مردم فلسطین که به طور سیستماتیک و برنامه ریزی شده در اماکن مقدس مختلف انجام می شوند اضافه می شود.

وی از نهادهای بین المللی خواست با این اقدامات غیرقانونی اسرائیل مقابله کرده و از حق حاکمیت مردم فلسطین بر اماکن مقدس خاص دفاع کنند.

وی از مردم فلسطین خواست در تمامی ایام در مسجد ابراهیمی و دیگر امکان مقدس حضور داشته باشند و از این مکان های مقدس محافظت کنند تا حضور فلسطینیان را نشان داده و به اسرائیل اجازه ندهند ساختارهای فرهنگی و تاریخی آن ها را یهودی سازی کند.

اسماعیل ابوحلاوه، مدیر اوقاف الخلیل نیز در این باره گفت: وزارتخانه اوقاف و  امور مذهبی درخواستی فوری برای مداخله به یونسکو وتوقف تلخفات اسرائیل علیه مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل می فرستد.

وی بر نیاز به نهادهای بین المللی برای مقابله با این اقدامات غیرقانونی تأکید کرد و حاکمیت فلسطینی ها را در مورد مکان های مقدس خاص مورد حمایت قرار داد.

لازم به ذکر است در 25 فوریه 1994 باروخ گلدشتاین، یک صهیونیست آمریکایی تبار به روی نمازگزاران در مسجد ابراهیمی آتش گشوده و منجر به شهادت 29 تن و مجروح شدن بیش از 120 نفر دیگر شد. اسرائیل از این حادثه خونبار برای به دست گرفتن  کنترل بخش اعظم مسجد ابراهیمی استفاده  کرد.

هم اکنون نزدیک به 800 شهرک نشین به شدت تهاجمی تحت محافظت ارتش اسرائیل در این شهر زندگی می کنند که اطراف آن بیش از 30 هزار فلسطینی سکونت دارند.

https://www.masjed.ir/u/5AQ

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن