چهارشنبه / ۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۲۳:۵۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۲۸۳۹
گزارشگر : محسن عزیزی

ساختمانی در هورشم انگلیس، به مسجد شیعیان تغییر کاربری می دهد

یک گروه خیریه شیعی با نام ملت جعفری در شهر هورشم در انگلیس، پس از ۲۰ سال جستجو، درخواست مجوز تغییر کاربری ساختمانی را به یک مرکز اسلامی شیعی دادند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، ساختمانی در نزدیکی شهر هورشم در منطقه برایتون انگلستان قرار است به زودی به مرکز اجتماعی اسلامی برای گروهی از شیعیان بریتانیا تبدیل شود. این سازمان خیریه شیعی با نام ملت جعفری، برای  تغییر  کاربری ملک مسکونی به مرکز دینی، به شورای شهر درخواست داده  است.

شیعیان می گویند، هدف آن ها ساختن سالنی برای برگزاری نشست های فرهنگی- دینی، مراسم و اعیاد شیعیان است. این مرکز عبادی قرار است پارکینگی با ظرفیت 80 اتومبیل داشته باشد. این مرکز همچنین دارای یک آشپزخانه عمومی، وضوخانه و دستشویی جداگانه مردانه و زنانی، و یک غسالخانه ای با آداب و رسومی اسلامی خواهد بود.

به گفته اعضای این گروه شیعی، آن ها بیش از 20 سال برای یافتن یک مکان مناسب در جستجو بوده اند. این گروه برای نخستین بار در سال 2011 محلی را پیدا کردند، اما محدودیت های گذاشته شده از سوی شورای شهیر آن ها را مجبور می ساخت که تنها در زمان های مشخص و روزهای معینی بتوانند از این مکان استفاده کنند.  

گفته می شود اولویت استفاده از فضای دینی و داشتن مسجد در این منطقه به اهل تسنن داده شده است. این گروه شیعه ضمن اشاره به این مطلب اعلام داشته اند که شیعیان نیز باید حق داشتن فضایی برای برگزاری مراسم و آیین دینی شان را در اختیار داشته باشند.

در این بیانیه آمده است: یکی از اهداف اولیه در جامعه دینی، گردهمایی ها بر پایه ی ایمان اسلامی است. با این حال حق استفاده از مساجد در این منطقه به اهل تسنن داده شده است و همانطور که مسیحیان انجلیکان و کاتولیک، فضاهای دینی جداگانه ای دارند، مسلمانان نیز نیاز به مساجد جدا دارند. و از آنجایی که تقویم دینی مسلمانان شیعه و سنی  از بسیاری جهات مشابه است، گاهی اختلافاتی به وجود آمده و شیعیان به قطعا نیاز به یک مسجد جداگانه دارند.

https://www.masjed.ir/u/5L5

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: