جمعه / ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۰۸:۱۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۲۸۴۷
گزارشگر : وحید پورتجریشی

ششمین همایش بین المللی «اسلام و آزادی» در پاکستان برگزار می شود

ششمین همایش بین المللی «اسلام و آزادی: ساخت پرونده اسلامی برای بازار آزاد» با همکاری شبکه اسلام و آزادی و مرکز تحقیقات و گفتمان موسسه بین المللی اقبال، اواسط ماه نوامبر در اسلام آباد برگزار می شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از urdupoint، ششمین همایش بین المللی «اسلام و آزادی: ساخت پرونده اسلامی برای بازار آزاد» با همکاری مشترک دو سازمان اسلامی با نام «شبکه اسلام و آزادی» و «مرکز تحقیقات و گفتمان موسسه بین المللی اقبال» در اواسط ماه نوامبر در اسلام آباد پاکستان برگزار می شود.

مرکز تحقیقات و گفتمان موسسه بین المللی اقبال، یک اتاق فکر و واحد تشکیلاتی در دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد است. درحالی که شبکه اسلام و آزادی یک سکوی جهانی برای محققان و دانشگاهیان در راستای ارائه دانش و تجربیات در خصوص دیدگاه های اسلامی موضوعات اقتصادی، سیاسی و آزادی های مذهبی است.

به گفته یکی از اعضای این شبکه، هدف از برپایی این همایش بین المللی سالانه، گردهم آوردن دانشگاهیان و محققان برای ارائه و بحث پیرامون مقالات گفتمان کنونی در رابطه با اسلام، جامعه و جهان به طور گسترده تحت زیرشاخه اصلی موضوع مسائل اسلامی و آزادی می باشد.

این  مقام افزود: همایش که از ماه نوامبر آغاز می شود قصد دارد ظرفیت علماء و محققان اسلامی را تقویت سازد. ششمین همایش بین المللی تلاش دارد اصول اولیه آزادی اقتصادی که توسط قرآن و سنت مطرح شده اند را از نو اکتشاف کند.

موضوعات اصلی همایش به شرح زیر هستند:

تبادل داوطلبان، مفهوم رفاه در اسلام، وقف، حمایت از مصرف کنندگان، اجرای قراردادها، اجرای قراردادها، رویکردهای نابرابری، ایجاد سود و ثروت، آزادی قیمت، تجارت آزاد، مقررات حقوق مالکیت خصوصی، نقش دولت در اسلام، اسلام و امور اقتصادی و بازار سرمایه، فیات و طلا: مبنای ارز در اسلام و بانکداری اسلامی.



https://www.masjed.ir/u/5Ls

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: