دوشنبه / ۲۹ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۲۸۷۴
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

روز جهانی مسجد روز احیای قدس است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در شانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد، روز جهانی مسجد را روز قدس دوم نامید.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه سال ۹۷ در  شانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد در محل حسینیه الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: تقارن روز جهانی مسجد با ماه ذی الحجه تمام دلها و افکار را متوجه کعبه کرده است.

بیشتر بخوانید:

آیت الله رئیسی: مساجد امید را در جامعه گسترش دهند


وی ادامه داد: قبله نخست مسلمین هنوز مظلوم و مقاوم است و تبدیل به نماد مقاومت اسلامی شده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به روز عرفه بیان داشت: روز عرفه روز نیایش است و باید فردا از این قصیده بزرگ حسینی در مساجد بهره بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با اشاره به در پیش بودن عید قربان ابراز داشت: از تمام ائمه جماعات مساجد می خواهیم برنامه نماز عید قربان را در مساجد به صورت جدی دنبال کنند، قطعاً در شهرستانها نیز این موضوع از سوی ائمه جمعه کل کشور پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما در روزهای آینده عید الله اکبر را در پیش داریم که همان عید غدیر است، عیدی که تمام ائمه اطهار در طول تاریخ به آن تاکید بسیار داشته اند.

وی گفت: پیشنهاد من این است که حد فاصل عید قربان تا عید غدیر را به عنوان دهه امامت و ولایت معرفی کنیم. همچنین توجه به روز مباهله از سوی کارگزاران مسجدی مورد تاکید بنده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با مهم خواندن نقش محوری مساجد در پاسداشت قیام سیدالشهدا تاکید کرد: باید همانند گذشته مساجد نقش محوری در پاسداشت قیام امام حسین(ع) داشته باشد.

وی با یادآوری دیدار رهبر انقلاب در روز جهانی مسجد بیان داشت: رهبر انقلاب به ظرفیت های حماسی و انقلابی مساجد تاکید ویژه ای داشته اند بر همین اساس ما نیز باید این موضوع را باید مدنظر کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: بهانه انزجار از صهیونیسم همچنان وجود دارد و ما نیز باید با تفکر صهیونیستی موجود مقابله کنیم. امروز در کنار صهیونیسم یهودی و مسیحی، نوعی از صهیونیسم اسلامی با پرچم داعش نیز به وجود آمده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: باید در مقابل اقدامات شوم رژیم کثیف آمریکا و صهیونیستی در صهیونیستی کردن قدس شریف بایستیم. آنها با کمال بی شرمی از اقدامات خود با نام معامله قرن یاد می‌کنند.

وی ابراز داشت: بنده معتقد هستم که روز جهانی مسجد را باید روز قدس دوم بدانیم و از تمام ظرفیت های موجود برای بارور کردن و اهمیت دادن به این روز مهم استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری پیشنهاد ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای روز جهانی مسجد عنوان داشت: از سال آینده تلاش خواهیم کرد ذیل یک دبیرخانه دائمی موضوع روز جهانی مسجد و تاکید آن بر آزادسازی قدس را دنبال خواهیم کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: اگر امروز قبله اول مسلمین در حصر صهیونیسم یهودی است، قبله دوم نیز در اسارت آل یهود و آل سعود است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری تاکید کرد: روز جهانی مسجد روز توجه به مسجد انقلابی نیز هست و باید ائمه جماعات مساجد به این موضوع توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره برخی کاستی ها در کشور و وضعیت داخلی عنوان داشت: رهبر انقلاب همواره به موضوع جنگ فرهنگی و اقتصاد مقاومتی تاکید داشته اند که متاسفانه به صورت جدی به آن توجه نشده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: اگر چه جنگ اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر جامعه را تحت الشعاع قرار داده است، اما شاهد هستیم که عده از افراد ترسو از شرایط به وجود آمده ترسیده اند. هرچند رهبر انقلاب اسلامی خیال همه را راحت کردند و گفتند نه جنگ خواهد شد و نه مذاکره خواهیم کرد.

وی گفت: باید در شرایط کنونی بیش از پیش مساجد را محور کار خود قرار دهیم و از طریق آنها مشکلات مردم را برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بیان داشت: امروز دشمن تمرکز خود را متوجه کاستی های موجود کرده و باید مراقب باشیم که نتواند از این راه به ما ضربه بزند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ،در ادامه با طرح مطالبات و انتظارات ائمه جماعات مساجد ،در این تجمع دو هزار نفری فهرستی از این انتظارات و دیدگاهها را ارائه کرد :
اول.مساجد، مثل همیشه تاریخ انقلاب اسلامی،سنگرهای مستحکم دفاع از ارزشهای اسلامی و اتقلابی خواهند ماند و باسازماندهی مناسب، تمام توان خود را در سازماندهی روزآمد برای مقابله با توطئه های دشمن به کار خواهند گرفت و در لبیک به رهنموهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی پرچمدار مردم انقلابی خواهند بود.

دوم‌.مساجد ام القرای جهان اسلام و همه کشور،همواره مامن مردم و پناهگاه و امداد رسان محرومان و مستضعفان بوده و هستندو در شرایط کنونی با درک درست از شرایط جنگ اقتصادی،با برنامه ریزی و مجاهدت بیشتر تمام تلاش خود را برای کاهش آلام مردم به ویژه اقشار مستضعف جامعه به کار خواهند گرفت و نقش و رسالت خود را در گستراندن عطر ایثار وفداکاری و خدمات اجتماعی و نیز بصیرت افزایی و هدایت افکار عمومی ایفا خواهند کرد.

سوم،امامان عزیز جماعت که بخش عمده ای از ایشان از اقشار متوسط جامعه اند و شرایط سخت اقتصادی را با همه وجود درک می کنند ،به اقتضای رسالت طلبگی شان که میراث سلف صالح است و به خاطر مسئولیتی که در ستگر های مساجد برعهده دارند،گوش شنوا و زبان رسای مردم نجیب و صبورمان در استماع دردها و مطالبات مردم و انتقال آن هستند و بر این رسالت انقلابی و عهدی که با مردم دارند پای بند بوده و همواره با مردم و درکنار ایشان خواهند بود و بدان افتخار می کنند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری ابراز داشت: رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی بیش از ده سال است با بیانات گوناگون و هشدارهای انذار دهنده و نیز ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی و پیگیری مداوم مطالبات مردم،رسالت امام مسلمین را به بهترین نحو به انجام رسانده اند ومردم فهیم و نجیب و صبور ایران اسلامی نیز در پیوند با رهبر خویش،هماره و درهمه صحنه ها در میدان مانده اند و به خاطر اسلام و انقلاب اسلامی و ولایت و رهبری و شهیدان و امام شهیدان ،سختی ها ورنجهای فراوانی را تحمل کرده اند و اکنون در شرایط حساس کنونی از مسئولان و منتخبان خود در قوای سه گانه انتظار و توقع دارند ،انتظاراتی که بخشی از آن به شرح زیر است:

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور عنوان داشت: از مجلس و نمایندگان محترم می خواهیم،طبق عهد وسوگندی به در محضر قرآن و مردم یاد کرده اند،چشم بینا و زبان گویای مردم در دریافت صحیح مشکلات و تشخیص درست نیازها و معضلات موکلان عزیز و شریف خود باشند.مردم ما از وکلای خود توقع دارند،در انتخاب وزرای کابینه و نظارت برعملکرد ایشان و سایر دستگاهها قاطعانه و صادقانه به میدان بیایند و اولویتها ی جامعه را در کمیسونها و صحن مجلس مطرح کنند و از طرح لوایح و طرحهای فرعی و فرصت سوز بپرهیزند و نسخه علاج اصلی دردهای مزمن اقتصادی را که در نظام اقتصادی و مالی و پولی کشور وجود دارد برمبنای اقتصاد مقاومتی در قالب طرحهای راهگشا تصویب کرده و به کمک مردم بشتابند.

وی تاکید کرد: از قوه محترم قضاییه می خواهیم که به عنوان مدعی العموم ،از حقوق عامه قاطعانه تر و سریعتر دفاع وکند و اکنون که رهبر عزیز انقلاب،در پاسخ به رییس محترم قوه،گره ها ی اجرایی موجود را برای اقامه عدالت گشوده اند ،بدون ملاحظات معمول و با سرعت و دقت و عدالت ،مقصران شراط کنونی اقتصادی را اعم از مسئولان و مجریان خاطی و دیگر عوامل بروز مشکلات جامعه َشناسایی و به سزایی که شایسته آنان است برسانند و دلهای مردما ما را شادو خرسند سازند.

وی افزود: از دولت محترم انتظار داریم و می خواهیم،در تقویت کابینه و همراه سازی یاران خود تسریع کنند و با ترمیم بهنگام دولت و جایگزینی مدیران جهادی و پرنشاط و هماهنگ ،در رفع مشکلات به وجود آمده به تلاش شبانه روزی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بیان داشت : همه دانیم که بخش زیادی از مشکلات موجود ناشی از ناهماهنگی بین تیم اقتصادی و فقدان برنامه و سیاستهای روشن اجرایی وعملیاتی برای بهبود وضع اقتصادی ونیز نفوذ عناصر فرصت طلب و منفعت خواه در برخی میم گیری و برنامه ریزی از به کارگیری عناصر دلباخته غرب و مدیران مرعوب فرهنگ غرب به شدت پرهیز کند و در شناسایی و مجازات این عوامل کمک کار دستگاههای امنیتی و قضایی باشد.
و در این مسیر با تکیه اصلی برظرفیتهای داخلی که فراوان و بیکرانند ،در راه بهره مندی از سرمایه گذاری خارجی ،کشورهای منطقه،همسایگان ایران عزیز ک کشورهای مستقل و مقاوم در برابر استکبار را بازار هدف خود تعیین کند و با برنامه ریزی دقیق ،اقتصاد بدون دلار را با دیپلماسی اقتصادی روزآمد وفعال ،گسترش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در پایان گفت: همه ما اعم از مسئولان و مردم با درک درست صحنه رویارویی با دشمن ،باید هدف اصلی هجوم خود را به سوی آمریکا و صهیونیسم بگیریم و در مسیر پیشرفت کشور انتقادات و اعتراضات به حق خود را پی بگیریم، و دعواها و مرافعات جناحی را کنار گذاشته،وظیفه انقلابی خود را تحت رهبرهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پی بگیریم و انشاالله از این آزمون و امتحان سرنوشت ساز به لطف خدا و عنایات امام زمان علیه السلام و مدد ارواح پاک امام وشهیدان پیروز بیرون بیاییم.

https://www.masjed.ir/u/5M6
روز جهانی مسجد97
روز جهانی مسجد97
روز جهانی مسجد97
روز جهانی مسجد97
روز جهانی مسجد97
روز جهانی مسجد97
روز جهانی مسجد97
روز جهانی مسجد97
روز جهانی مسجد97
روز جهانی مسجد97
صفحه ۱ از ۲

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن