شنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۲
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۲۹۸۴
گزارشگر : ایده ایده
امام جمعه موقت اهواز در گفتگو با پایگاه تخصصی مسجد:

مهمترین شاخصه امام جماعت موفق، ایمانش است

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه؛ مهمترین شاخصه امام جماعت و مدیر فرهنگی مسجد ایمان است، گفت: امام راحل انقلاب را با ایمانش هدایت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد، حجت ااسلام والمسلمین حاجتی امام جمعه موقت اهواز در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد گفت: مدیر فرهنگی مسجد را فرمانده امور فرهنگی است، گفت: به این دلیل به محراب مسجد محراب گفته می‌شود چون محل مبارزه با شیطان است.

وی افزود: پیچیده‌ترین نقشه‌های برای ضلالت بشر از سوی شیطان ارائه می‌شود و امام جماعت که در واقع رهبر جماعت است زمانی که به محراب می‌رود علمدار این جنگ محسوب می‌شود از این رو نبرد فرهنگی با شیطان را در همه عرصه‌های جهاد اکبر و جهاد اصغر می‌تواند مدیریت کند.

حجت الاسلام حاجتی با تاکید براینکه امام جماعت فرمانده میدان نبرد است، ابراز کرد: بنابراین می‌طلبد فرمانده میدان نبرد توانایی‌ها و آگاهی‌های لازم را برای مقابله با دشمن داشته باشد تا با ابتکار توطئه دشمن را خنثی کند.

وی با استناد به قرآن کریم که می‌فرماید: «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ» اظهار داشت: مهمترین شاخصه امام جماعت و مدیر فرهنگی مسجد ایمان است.

امام جمعه موقت اهواز در پایان گفت: شهید مطهری در کتاب خود درباره امام خمینی(ره) چنین می‌نویسند وقتی من رفتم پاریس و امام راحل را ملاقات کردم با سه "آمن" برخورد کردم و شاخصترین ویژگی امام که توانست با آن انقلاب را هدایت کند ایمان بود؛ بنابراین امام جماعت به هر میزان ایمانش قوی باشد مسجد را قوی‌تر اداره خواهد کرد و این مهمترین مولفه ایجاد میدان فرهنگی در مسجد به شمار می‌رود.

https://www.masjed.ir/u/5Q0

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن