سه شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۷
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۳۰۰۸
گزارشگر : محمد قدس
امام جماعت مسجد جامع غدیرخم:

حضور در مجالس عزاداری، باعث تداوم حضور جوانان در مساجد شود

امام جماعت مسجد جامع غدیرخم با تاکید بر لزوم رونق مساجد در ایام عزاداری محرم، گفت: خروجی حضور در محافل و مجالس عزاداری، باعث جذب و نگهداری جوانان در مساجد شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، آیتالله سید جلال مجد هاشمی در گفتوگو با شبستان، بر لزوم پر رنگ کردن حضور جوانان در مساجد در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان (ع) تاکید کرد و گفت: برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) باید موجب شود که مردم حداکثر استفاده علمی و معرفتی را از جلسه عزاداری آن حضرت، کسب کنند، زیرا این ایام بهترین زمان برای بیان حقایق دینی و ارزش‌های اسلامی است.

 

وی بیان کرد: متولیان مساجد با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند، افرادی را به عنوان خطیب دعوت کنند که برای انجام سخنرانی، آشنا به علم روز باشند و از این طریق زمینه هدایت و جذب جوانان به  مساجد و جامعه به سمت مطلوب فراهم شود و آنان از خطراتی که جامعه را تهدید میکند، دور بمانند.

 

امام جماعت مسجد جامع غدیرخم، اظهار کرد: نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند "هر کدام از شما مسئول هستید" اهل منبر و متولیان و ائمه جماعات مساجد که در این ایام تلاش میکنند زمینه بهرهگیری مردم از آموزههای دینی، معرفتی و گرایش به صراط مستقیم را فراهم کنند، باید سعی کنند منابر مساجد به قدری اثرگذاری داشته باشد که بخشی از انحرافات اخلاقی افراد جامعه و آسیبهای اجتماعی آن را کاهش دهد.

 

مجد هاشمی گفت: فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است و یکی از موضوعات مهمی که باید در منابر مساجد در این ایام مورد توجه قرار گیرد، احیای این فریضه دینی است، ضمن آنکه اقامه نماز جماعت اول وقت و تبیین آن به شرکت کنندگان در مراسم عزاداری آن حضرت و در تکایا و حسینیه ها باید مورد اهتمام قرار گیرد.

 

مجد هاشمی بر لزوم واگذاری مدیریت برنامه های مناسبتی و سوگواری ایام محرم مساجد به جوانان تاکید کرد و ادامه داد: در برخی مواقع دیده میشود که در ایام سوگواری حضور مردم به ویژه جوانان در تکایا و حسینیهها پر رنگتر از مساجد است، این اشکال به این دلیل است که مسئولان مساجد اجازه مدیریت و نیز مشارکت جوانان در برنامههای این خانه‌های خدا را نمیدهند بنابراین جوانان احساس میکنند که در برنامهریزیهای مساجد هیچ نقشی ندارند.

 

وی افزود: اگرچه تکایا و حسینیهها با هدف برپایی عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و ارایه معارف دینی شکل گرفتهاند، اما خروجی حضور در این محافل باید زمینه ساز جذب و نگهداری مردم بعد از این ایام در مساجد شود.

https://www.masjed.ir/u/5QY

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری