دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۱
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۳۰۲۶
گزارشگر : محسن عزیزی

مسجدی در تگزاس کمپین «اهدای مغز استخوان» راه اندازی کرد

به مناسبت روز جهانی اهدای مغز استخوان، مرکز اسلامی شهر گیتسویل در تگزاس با همکاری اداره ثبت مغز استخوان آفریقای جنوبی، کمپینی با هشتک ۳۱ قهرمان راه اندازی کرده و مردم را به اهدای سلول های بنیادی تشویق می کند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مرکز اسلامی شهر گیتسویل در ایالت تگزاس آمریکا، کمپین «اهدای مغز استخوان» راه اندازی کرد.

مسجد گیستویل با همکاری اداره ثبت مغز استخوان آفریقای جنوبی، کمپین جدیدی برای ثبت نام مردم در بانک سلول های بنیادی راه اندازی کرده اند. هدف این گروه آگاهی رسانی در راستای اهدای سلول های بنیادی، پیوند مغز استخوان و راه های درمانی برای دیگر سرطان های خطرناک اعلام شده است.

ستار پارکر سخنگوی مسجد با اشاره به بزرگداشت روز جهانی اهدای مغز استخوان گفت: اخیرا تعداد رو به افزایشی از اعضای جامعه با اشکال مختلف سرطان روبرو هستند که نشان می دهد باید دست به عمل بزنیم.

وی گفت: موسسه مسجد گیتسویل با همکاری اداره ثبت مغز استخوان، قصد دارد آگاهی رسانی کرده، اطلاعات مردمی در رابطه با به سلول های بنیادی را گسترش داده و همچنین ثبت نام را آسان تر سازد تا در نهایت اهداءکنندگان به ویژه از جمعیت های نژاد آسیای شرقی و آفریقایی بیشتر شوند.

به گفته این مقام مسجد، احتمال پیدا کردن یک اهدا کننده مغز استخوان مناسب در جامعه هم اکنون 1 به 100 هزار است و با توجه به تنوع قومیتی بسیار غنی آفریقای جنوبی، برای شهروندان این نژاد کار بسیار دشوارتر هم می شود.

کمپین راه اندازی شده توسط مسجد هشتک 31 قهرمان نام دارد و 31 نفر از کسانی را که با ثبت نام به عنوان اهداکننده درزندگی مردم تغییر ایجاد می کنند معرفی می کند. این کمپین قرار است روز 21 سپتامبر آغاز شده و 31 روز  ادامه داشته و تا ماه اکتبر تبلیغات انجام داده و نشست پایانی آن روز 21 اکتبر انجام می گیرد.

https://www.masjed.ir/u/5RD

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: