سه شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۳
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۳۰۳۸
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

اطاعت از دستورات الهی انسان را عزتمند می‌کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اطاعت از دستورات الهی انسان را عزتمند می‌کند، گفت: ابتلائات آزمایش الهی برای پاک شدن گناه و رسیدن انسان به کمال است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: عزت و ذلت انسان دست خداوند است.

وی افزود: عزت موهبتی الهی است و مهمترین اسبابی که انسان را عزتمند می‌کند توکل به خداوند و امید نداشتن به غیر است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه طمع و حرص عزت انسان را نابود می‌کند، ابراز کرد: قناعت و مناعت طبع، طمع و حرص را نابود و انسان را عزتمند می‌کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اطاعت از دستورات الهی انسان را با عزت می‌کند، اظهار داشت: خداوند به کسانی که از دستورات الهی پیروی می‌کنند قدرت تسخیر قلوب می‌دهد برای همین اطاعت کنندگان امر الهی نزد مردم عزیز می‌شوند؛ خداوند عزیز است و اطاعت از عزیز مطیع را عزیز می‌کند.

وی ادامه داد: انسان به واسطه اطاعت به مقام قرب می‌رسد و بدون اطاعت و انجام عمل صالح نمی‌تواند به مقام قرب دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه انسان باید اصول تعامل با خود، خدا، خلق و دنیا را بلد باشد تا عزیز شود، عنوان کرد: در تعامل با خداوند انسان باید حقوق الهی را رعایت کند و راس همه این حقوق نماز است بنابراین در زندگی نماز باید حرف اول را بزند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نماز سیم اتصال بین انسان و خداوند است بنابراین طبق صریح روایات؛ انسان نباید نماز را سبک بشمارد.

وی از دیگر حقوق الهی را اجتناب از گناه دانست و گفت: انسان با معصیت و گناه نمی‌تواند احساس لذت کند بلکه با اجتناب از گناه است که انسان می‌تواند لذت واقعی را درک ‌کند و از دیگر حقوق الهی آن است که انسان راضی به قضای الهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی صبر در بلاها را از دیگر حقوق الهی دانست و گفت: گاهی انسان به خاطر گناهانی که انجام می‌دهد به بلا مبتلا می‌شود تا از آن گناه پاک شود اما گاهی نیز انسان برای کسب درجه به سختی و مشکلات مبتلا می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند نعمات بیشماری به انسان‌ها عطا کرده است، اظهار داشت: از دیگر حقوق حضرت حق شکر نعمت و دیگر بزرگ شمردن خداوند متعال است.

وی ادامه داد: از دیگر حقوق خداوند بزرگ شمردن حضرت حق و شوق وصال است، انسان برای لقاء الهی باید شوق داشته باشد.

منبع:رسا
https://www.masjed.ir/u/5RO

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری