چهارشنبه / ۴ مهر ۱۳۹۷ / ۲۳:۱۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۳۱۰۳
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

محرم سبب سبک شدن روح و مبارزه با سختی‌ها می‌شود

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، با بیان اینکه در ستون اصلی معارف و درس اصلی زندگی، وفا، صفا و استقامت از مهمترین مشخصه‌های انسان است، گفت: وارد شدن در حال و هوای محرم سبب سبک شدن روح و زلال شدن و خالص شدن می‌شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری  بعد از ظهر امروز در  اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که در دفتر امام جمعه کرج برگزار شد، اظهار داشت: در آغاز سال تحصیلی جدید که مقارن است با نیمه ماه محرم از خداوند متعال خواستاریم که رضای خود و خشنودی آقا امام حسین را توشه راه ما قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه وفا و باقی ماندن سر پیمان و استقامت در صراط مستقیم الهی درس‌های مکتب امام حسین (ع) است، افزود: این ایام بازخوانی واقعه عاشورا و رشادت‌های امام حسین (ع) و یاران با وفای این اسطوره دین است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با اشاره به اینکه خصوصیت مکتب امام حسین (ع) این است که  مومنین  در  ماموریت  روز مرگی  خود  به  روز  می‌شوند و نشاط  و شادمانی  پیدا می‌کنند،  عنوان  کرد: وارد  شدن در  حال و  هوای  محرم سبب سبک شدن  روح و زلال  شدن و خالص شدن می‌شود و به شما  کمک می‌کند آمادگی  لازم  برای  مبارزه  با  سختی‌ها و جلب  رضایت  خدا را داشته  باشید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره  به  اینکه در  وجود امام حسین (ع) جاذبه‌ای است که  می‌تواند دل‌های انسان  را  به  خود  جلب و به  سوی  خدا  ببرد،  تصریح  کرد: در ستون  اصلی معارف و درس  اصلی زندگی، وفا، صفا و استقامت از مهمترین مشخصه‌های  انسان است.

وی با بیان  اینکه درست نقطه مخالف این سه گزینه استکبار، یزید و دستگاه فاسد آن است،  بیان کرد: جامعه بشری اگر  نتواند از خود لیاقت نشان دهد و حسین و اهل  بیت(ع) را نفهمد مبتلا به جامعه یزیدی  و استکبار می‌شود که این خود یک آفت بسیار مهم است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: اگر  بخواهیم صحبت خداوند میان ما باشد و به سرچشمه الهی برسیم و بشریت به آب حیاط برسد باید استقامت کنیم و می‌توانیم از شراب ظهور سیراب می‌شویم.

وی خاطر نشان کرد: در استقامت هم وفا است و هم صفا و اگر انسانی مبانی وفا در  وجودش  نباشد نمی‌تواند به صحبت‌های خدا  وفا کند.

انتهای پیام/
https://www.masjed.ir/u/5SU

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری