سه شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۳۳۱۸
گزارشگر : ایده ایده
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد

مساجد را پایگاه عملیات بدانیم نه محل استقرار

حجت الاسلام حاج علی اکبری تصریح کرد: مسجد را پایگاه عملیات خود بدانیم نه محل استقرار. در آنجا نقشه ریزی کنیم و به سراغ مردم، خانواده‌ها و جوانان برویم و احساس برادری را در جامعه تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در جلسه تودیع و معارفه مدیریت ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد در مسجد پیامبر اعظمِ(ص) سعادت آباد گفت: مقصود اصلی این مراسم قدردانی از زحمات حجت الاسلام والمسلمین میرشاه‌ ولد است که مدیریت ناحیه شهید مطهری را برعهده داشتند.

وی افزود: حجت الاسالام میرشاه ولد این توفیق را داشتند که بیش از ده سال به خانه‌های خدا خدمت کنند. ناحیه شهید مطهری از نواحی خوشنام و هماهنگ با سیاست های مرکز رسیدگی به امور مساجد در سالهای مدیریت ایشان بود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن قدردانی از زحمت‌های مدیر سابق ناحیه شهید مطهری گفت: قدردانی از کسانی که در راه خدا و برای مردم خدمت رسانی می‌کنند، مقبول و مورد خواست حضرت حق است.

وی در ادامه گفت: در همین ایام مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شجاعی دار فانی را وداع گفته‌اند. الحق که ایشان راه مرحوم فلسفی را به خوبی ادامه دادند و تا آخرین روزهای عمرشان سبک و سیاق منبرداری را با همان روش مرحوم فلسفی ادامه دادند و بیماری مانعی برای ادامه سیره استادشان نشد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه مراسم گفت: هرچه بیشتر پیش می‌رویم به نظر می‌رسد دائم به نقش، جایگاه و رسالت مساجد، بیشتر احساس نیاز می‌کنیم.

وی افزود: شرایط اجتماعی، اخلاقی و تربیتی جامعه کنونی ما نشانگر این نکته است که مساجد باید بیشتر از گذشته به میدان بیایند. این امر باعث می‌شود تا کار برای ما سنگینتر شود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری در ادامه گفت: اکنون، هر روزه بدون استثناء دشمن با یکسری سازوکار و ابتکارات تازه‌ای به میدان می‌آید و از همه ظرفیت‌هایش استفاده کرده و کم نمیگذارد. اگر چه قرآن می‌فرماید: إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا و همچنین؛ إِنَّ کَیْدِی مَتِینٌ. لذا مکر الهی بر آنها چیره خواهد شد. با این حال اکنون میدان، میدان مجاهدت و درگیری جدی است و دشمن هم کوتاه نمی‌آید.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: در حال حاضر با نظر به  جبهه حق و در مسیر صراط بندگی خدای متعال، نباید میدان را خالی کنیم. اگر آنچنانکه دشمن فعالیت دارد و کار می‌کند ما با توجه به نصرت الهی، کار کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. لذا در هر جایی که اکنون چالشی وجود دارد، دقیقاً همانجایی است که کم گذاشته‌ایم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در ادامه گفت: اکنون با توجه به خطبه‌های امیرالمومنین(ع) که یارانش را آنچنان که باید، در صحنه نمیدید،‌ در بسیاری از موارد آنچناکه شایسته است، در میدان نیستیم.

وی ادامه داد:‌ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جماعات، باید بیشتر از پیش در میدان باشیم. همچنین این امر آرزوی اولیا، آرزوی اسلام و آرزوی رهبر انقلاب است که مسجد در میانه میدان و وسط معادلات فرهنگی و فکری، حضور و جاذبه داشته باشد.

وی افزود: اکنون از خودم و شما[ائمه جماعات] دعوت می‌کنم که در شرایط خطیر فعلی باری دیگر اعمال و فعالیت‌هایمان را به ترازوی نقد بگذاریم و بسنجیم که در برابر این حجم عظیم و وسیع از تلاش دشمن چه می‌کنیم. مساجد سنگرهای ما هستند، جایی که باید از آنجا ایستادگی و روشنگری را آغاز کنیم.

وی در ادامه گفت: امید است آن بخش از فعالیت‌هایی که مربوط به جوانان می‌شود و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، بیشتر مورد توجه قرار گیرد. ائمه جماعات و علماءِ ما همیشه توجهشان به این قشر از جامعه بوده و در حقیقت کار ما هم جز این نیست. ما باید به دنبال جذب جوانان به مساجد باشیم. برخی از مساجد جمعیت قابل توجهی دارند ولی از جوان در آنها خبری نیست. غرض این است که مصداق «طبیب دوار بطبه» باشیم. برویم ببینیم جوانهای محله کجا هستند؟

حجت الاسلام حاج علی اکبری تصریح کرد: مسجد را پایگاه عملیات خود بدانیم نه محل استقرار. در آنجا نقشه ریزی کنیم و به سراغ مردم، خانواده‌ها و جوانان برویم و احساس برادری را در جامعه تقویت کنیم.

وی افزود: همچنین در روش‌های خود تجدید نظر کنیم. مقام معظم رهبری در جایی می‌‌فرمودند: چه اصراری است که برخی از روش‌های منسوخ را دوباره استفاده کنیم. زیرا روش موضوعیت ندارد، باید دید از برای نزدیک شدن به جوانها چه باید کرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خطاب به ائمه جماعات گفت: امیدوارم در این کار بزرگ که در مساجد به عهده دارید موفق باشید. همچنین تقاضا دارم از طلاب جوان مناطق خود بهره ببرید و آنها را به عنوان دستیار در کنار خود داشته باشید. با آنها همفکری کنید. طلبه‌های جوان میتوانند رابط‌ های خوبی برای شما در محله‌ها باشند. هر امام جماعتی باید یک حلقه از این  یاران جوان در کنار خود داشته باشد.

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/5YE
تودیع و معارفه مدیر ناحیه شهید بهشتی
تودیع و معارفه مدیر ناحیه شهید بهشتی
تودیع و معارفه مدیر ناحیه شهید بهشتی
تودیع و معارفه مدیر ناحیه شهید بهشتی
تودیع و معارفه مدیر ناحیه شهید بهشتی
تودیع و معارفه مدیر ناحیه شهید بهشتی

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن