سه شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۷ / ۱۸:۳۳
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۳۳۲۷
گزارشگر : ایده ایده
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی:

مساجد دانشگاه ها را بیمه می‌کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور دارای 160 مسجد در واحدهای مختلف است، که اگر مسجد در دانشگاه به درستی رونق پیدا کند، آن وقت دانشگاه بیمه می شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دومین نشست هم­ اندیشی فرهنگی مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حجت­­الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه بسیار بزرگ با امکانات و ظرفیت عظیمی در سطح کشور است که می تواند در خدمت اهداف بلند انقلاب اسلامی، انسان سازی و تبلیغ دین قرار گیرد.

وی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری در خصوص انتصاب دکتر ولایتی به ریاست هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: این حرکت مقام معظم رهبری نقطه عطفی در تاریخ است و همه اقدامات ایشان حساب شده، کارشناسی و دقیق و عاری از هرگونه خطاست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دکتر ولایتی بارها تأکید کرده اند که همه حیثیت و آبروی خود را برای دانشگاه آزاد اسلامی صرف می­ کند و در طول یک سال و اندی که در این دانشگاه حضور داشته اند، در مقابل همه کارشکنی ها و هجمه ها ایستادند.

دکتر کلانتری با تأکید بر اینکه رسالت دانشگاه آزاد اسلامی، دینی، فرهنگی و انقلابی است، خاطر نشان کرد: این دانشگاه منبع غنی از نیروهای ارزشی است که به کار فرهنگی اصیل معتقدند و مخلصانه عمل می کنند.

وی به سند راهبردی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: این سند حلقه واسطی بین سند اسلامی شدن دانشگاه و میدان عمل است. اولویت­ها، محورها و سیاست­ها در این سند مشخص است و همه مکلف به اجرای آن هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: فعالیت­های فرهنگی این دانشگاه باید در فکر و اندیشه دانشجویان رخنه کند و تحت تأثیر قرار دهد. اگر دانشجویان اهل تفکر، استدلال، منطق و معرفت دینی باشند، آن وقت دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی خواهیم داشت.

دکتر کلانتری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور دارای 160 مسجد در واحدهای مختلف است، گفت: اگر مسجد در دانشگاه به درستی رونق پیدا کند، آن وقت دانشگاه بیمه می شود.

وی با بیان اینکه 10 شبکه فعال در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، اظهار داشت: شبکه دروس معارف اسلامی، شبکه بسیج دانشجویی، شبکه تشکل های اسلامی، شبکه بسیج اساتید، شبکه کانون های فرهنگی هنری، شبکه هیأت های دانشجویی و شبکه نمایندگان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از جمله این شبکه هاست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر شبکه دروس معارف اسلامی به جایگاه واقعی خود برسد، قدرت عظیمی برای فعالیت های فرهنگی ایجاد می کند و به دنبال تقویت شبکه های بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و کانون های فرهنگی هنری هستیم.

دکتر کلانتری خاطر نشان کرد: خوشبختانه 134 دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور وجود دارد و اگر افراد کار در حوزه تخصصی خود را جدی بگیرند، بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی حل خواهد شد.

دکتر رضا نصیری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست گفت: مقام معظم رهبری وظیفه دفاتر نهاد نمایندگی خود در دانشگاه ها را تبیین علمی دین در دانشگاه عنوان کردند.

وی خاطر نشان کرد: دستاوردهای خوبی از تعامل سازنده و مشورت با مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص مسائل فرهنگی و تعیین مدیران فرهنگی به وجود آمده است.

دکتر نصیری با اشاره به جایگاه خطیر مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: امیدوارم فضای معنوی و اسلامی در دانشگاه ها با کمک شما گسترش یابد و فضایل اخلاقی و ارزشهای اسلامی بیش از گذشته رشد یابد.

انتهای پیام/

 


https://www.masjed.ir/u/5YS

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: