جمعه / ۲۷ مهر ۱۳۹۷ / ۱۸:۰۷
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۳۳۷۲
گزارشگر : ایده ایده
آیت الله مکارم شیرازی:

فعالیت های تبلیغی در ایام اربعین تعطیل نشود

آیت‌الله مکارم شیرازی تبلیغ را وظیفه اصلی حوزه های علمیه و طلاب دانست و گفت: نباید به دلیل شرکت در پیاده روی اربعین، فعالیت های تبلیغی در این ایام رها شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از مهر؛ آیت الله مکارم شیرازی روز پنجشنبه در «همایش آموزشی مبلغان اعزامی به اربعین» در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم،اظهار کرد: مبلغان در ایام اربعین باید حداکثر استفاده را از فضای معنوی ایجاد شده داشته باشند و برای هدایت مردم در این زمانه پر از انحراف بکوشند.

 
وی، تبلیغ را وظیفه اصلی حوزه های علمیه و طلاب دانست و گفت: نباید به دلیل شرکت در پیاده روی اربعین، فعالیت های تبلیغی در این ایام رها شود، الحمدالله شرکت کنندگان در آیین پیاده روی به حد کفایت و حتی بیش از آن هستند و این فعالیت های تبلیغی است که با محدودیت مواجه است.
 
این مرجع تقلید با بیان این که تعلیم و تربیت مردم هدف اصلی حوزه های علمیه و مبلغان دین است، ادامه داد: باید از نسیم اربعین حسینی(ع) در این راه حداکثر استفاده را داشته باشیم و با انجام فعالیت های فشرده و موثر تبلیغی کاری کنیم تا زائران در انتهای سفر، متحول شده باشند.
 
آیت الله مکارم شیرازی گفت: زیارت اربعین چند فایده مهم دارد که از جمله آن ایجاد اتحاد میان صفوف شیعیان، مسلمین و پیروان سایر ادیان الهی است که در این آیین باعظمت شرکت می کنند.
 
وی با اشاره به این که مردم با یک دعوت روحانی در پیاده روی اربعین شرکت می کنند، افزود: اربعین شیعه و اسلام را زنده می کند و علاوه بر ابعاد دینی، دارای فواید سیاسی بسیاری برای جهان اسلام است.
 
 آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: آیین پیاده روی اربعین، علاوه بر آنکه نام شیعه را زنده می‌کند و خاری در چشم دشمنان است، باعث بازخوانی داستان کربلا و هدایت مردم به سمت آموزه های تربیتی آن می شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود گفت: صبح امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش بیان کردم این نهاد در ابتدا نام هایی همچون اداره معارف و اداره فرهنگ داشته است و بعد ها نام آن به آموزش و پرورش تبدیل شد که این عنوان ریشه قرآنی دارد.
 
وی اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش در این دیدار گفت «مردم از ما می خواهند که فرزندانشان در مدارس تنها درس بخوانند و بتوانند در کنکور رتبه های برتر را بدست آورند.»
 
وی افزود: در این شرایط باید اول، اولیا را آموزش داد؛ اگر بچه ها خوب درس بخوانند اما در نهایت به پدر و مادر خود پشت پا بزنند، آیا این افتخار است؟ یا این که فرزندی با فراگیری آموزه های اسلامی به انسانی فرهیخته تبدیل شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی گفت: رتبه اول شدن بدون اخلاق فایده ای ندارد و این نخبه که به دنبال منافع شخصی خود است به درد مملکت نمی خورد.
https://www.masjed.ir/u/6dj

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: