جمعه / ۲۷ مهر ۱۳۹۷ / ۱۸:۵۰
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۳۳۷۴
گزارشگر : ایده ایده
فرزند چهارمین شهید محراب؛

آیت‌الله اشرفی اصفهانی خادم مخلص قرآن و عترت(ع) بود

آیت‌الله حسین اشرفی اصفهانی، گفت: آیت‌الله اشرفی اصفهانی در همه مراحل زندگی‌شان، خادم مخلص قرآن و عترت(ع) بودند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، با بیان اینکه مسجد از صدر اسلام تاکنون مهم ترین و اصلی ترین پایگاه فعالیت های دینی، فرهنگی، اجتماعی و علمی مسلمانان بوده است، گفت: همه شهدای محراب نیز بر همین رویه، مسجد را پایگاه فعالیت های مختلف خود قرار داده بودند.

 
تولیت حوزه‌های علمیه بنت‌الهدی(ع) و فاطمه زهرا(ع) با بیان اینکه آیت‌الله اشرفی اصفهانی؛ شهید محراب، به امر آیت‌الله العظمی بروجردی از مراجع تقلید تشیع و همراه با آیات سده‌ای و جبل عاملی، مدتی در کرمانشاه، مشغول تبلیغ دین بودند، خاطرنشان کرد: ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از سوی امام خمینی(ره) سکاندار فعالیت های دینی، فرهنگی و انقلابی در استان کرمانشاه شدند و در همه این دوره ها، مسجد سیدالشهدا(ع) و مسجد جامع کرمانشاه را محور مبارزات خود قرار داده بودند.
 
 
این استاد حوزه علمیه افزود: توجه ویژه به مسجد و حوزه علمیه از مهم ترین توصیه های شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی، به من و برادرم، حاج آقا محمد بود، ما نیز اهتمام به این توصیه را در عملکرد ایشان مشاهده می کردیم.
 
اشرفی اصفهانی در ادامه با بیان اینکه شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی در همه مراحل زندگی‌شان، خادم مخلص قرآن و عترت(ع) بودند، گفت: ایشان در جلساتی که با ائمه جماعات مساجد و مبلغان دینی داشتند، آن‌ها را به تقویت جایگاه مساجد توصیه می کردند.
 
وی اضافه کرد: شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی همیشه اهتمام ویژه ای به ساخت و نوسازی مساجد داشتند و در همین راستا مساجدی مانند امام حسین(ع) و حضرت ولی عصر(عج) را در خمینی شهر اصفهان، و همچنین مساجد آیت الله بروجردی و النبی(ص) را در کرمانشاه ساختند.
 
این استاد حوزه علمیه افزود: آن شهید محراب در دوران دفاع مقدس نیز مسجد را مرکز جمع آوری کمک های مردمی و بسیج نیروها قرار داده بودند و همین محوریت مساجد بود که موجب پیروزی رزمندگان در جنگ علیه رژیم بعثی عراق شد.

 

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/6do

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن