شنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۳۳۸۰
گزارشگر : وحید پورتجریشی
معرفی مساجد جهان:

مسجد «موگی»، پذیرای شمار مسلمانان اندک در برزیل

مسجد موگی از جمله مساجد معدود کشور برزیل به حساب می‌آید که پذیرای نمازگزاران مسلمان اندک شهری به همین نام در کشور برزیل است.

پایگاه تخصصی مسجد – گروه بین الملل: پیشینه ورود مسلمانان به کشور برزیل به سال ۱۵۰۰ (میلادی)، هنگامی که پرتقالی‌ها ملوانان عرب را با خود به این کشور آوردند. پس از آن نیز مسلمانان سیاه پوست آفریقایی که اسیر شده بودند وارد برزیل شدند. گروه جدیدی از مسلمانان نیز در قالب مهاجران سوری و لبنانی از اواخر سده ۱۹ و اوایل سده ۲۰ میلادی وارد برزیل شدند.

تاریخ حضور شیعیان در برزیل به دوران عثمانی‌ها باز می‌گردد که شیعیان فراری از ارتش این دولت از راه آرژانتین به برزیل رفتند. اغلب این شیعیان لبنانی‌تبار بودند.

مسجد «موگی داس کروزس» از جمله مساجد معروف در کشور برزیل به حساب می‌آید که در سال 2003 میلادی ساخته شده است. البته این مسجد بخشی از مجموعه‌ای بزرگتر به نام «مرکز فرهنگی و خیریه اسلامی جامعه موگی کروزس» است.

این مسجد تقریبا در وسط شهر زیبای موگی قرار گرفته است. معماری چند ضلعی و رنگ عمدتا سفید ساختمان مسجد زیبایی خاصی به این بنا بخشیده است. هرچند تعداد مسلمانان برزیل در مجموع رقمی حدود 30 هزار نفر است، اما حضور همین نمازگزاران کم در مسجد موگی نیز زیبایی خاصی به فضای معنوی مسجد بخشیده است.

 



مسجد موگی برزیل
مسجد موگی برزیل
مسجد موگی برزیل
مسجد موگی برزیل
مسجد موگی برزیل
مسجد موگی برزیل
مسجد موگی برزیل
مسجد موگی برزیل
مسجد موگی برزیل
مسجد موگی برزیل

https://www.masjed.ir/u/6fs

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: