شنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۷ / ۰۷:۳۲
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۳۳۸۱
گزارشگر : ایده ایده
در آستانه پیاده‌روی اربعین؛

موکب مسجد جمکران در عمود 1070 خدمت رسانی می‌کند

موکب مسجد مقدس جمکران در عمود 1070 مسیر نجف به کربلا به زائران مراسم پرشکوه اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، احمد حاجی زاده، معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه خادمان مسجد مقدس جمکران بالغ بر پنج سال است که در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی موکبی برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) برپا می‌کنند، اظهار کرد: این موکب به همت خادمان افتخاری ارائه خدمت می‌کند و امسال نیز بالغ بر 170 خادم خواهر و برادر در عمود 1070 پذیرای عاشقان حسینی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه تولیت مسجد مقدس جمکران امسال تاکید کرده‌اند که خدمت‌رسانی فقط شامل مسیر نجف اشرف به کربلای معلی نیست و زائر باید از محل شروع این سفر معنوی تکریم شود، گفت: مسجد مقدس جمکران برنامه‌های ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین دارد.
 
معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران افزود: بر همین اساس امسال به همت خادمان موکبی را در داخل مسجد برپا کردیم تا در خدمت زائران ایرانی و غیر ایرانی به ویژه زائران پاکستانی باشیم.
 
وی با بیان اینکه امکانات خوبی برای این امر فراهم شده و آمادگی داریم هر شب پنج هزار نفر را اسکان دهیم، افزود: البته مصلی قم محور خدمات دهی به زائران اربعین است و در صورت تکمیل ظرفیت مصلی، زائران در مسجد مقدس جمکران پذیرایی خواهند شد.
 
حاجی زاده با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های مختلف استان برای برپایی این موکب در مسجد، بیان کرد: سعی می‌کنیم در حد توان امکانات مورد نیاز برای اسکان، خواب و پذیرایی از زائرین عتبات را فراهم کنیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: هر چه به اربعین حسینی نزدیک‌تر شویم با توجه به افزوده شدن بر تعداد زائران، خدمت رسانی ما نیز افزایش خواهد یافت و این خدمات دهی تا یک هفته بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

https://www.masjed.ir/u/6ft

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری