شنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۳۳۸۴
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام رفیعی در مسجد جامع غدیر:

روحانیون شبهات فضای مجازی را خنثی کنند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شبهات دینی در فضای مجازی از سوی معاندان و با هدف تخریب دین و اذهان عمومی صورت می‌پذیرد، گفت: علما و روحانیان با پاسخگویی به شبهات جوانان نقشه دشمنان را خنثی کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر با موضوع احسان و نیکوکاری در سیره امام حسن مجتبی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: براساس آیات الهی خداوند احسان و نیکوکاری دیگران را با احسان و چیزی فراتر از آن پاسخ می‌دهد.

 
وی افزود: انسان احسان کننده هرگز ذلیل و خوار نمی‌شود بنابراین خدمت کردن به مردم در محضر خداوند بسیار مهم و ارزنده بوده و منجر به فقیر شدن انسان نمی‌شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با استناد به آیه 90 سوره نحل، ابراز کرد: خداوند در این آیه انسان را به داشتن عدالت، احسان کردن و رسیدگی به امور نزدیکان توصیه می‌کند و می‌فرماید: از فحشا، منکر و بغی اجتناب کنید.
 
استاد حوزه علمیه احسان و نیکی کردن را عامل رشد و ترقی انسان دانست و اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) می‌فرمایند: احسان به سه صورت مالی، حفظ آبرو و کلام طیبه انجام می‌شود و اگر کسی تنها به انجام یک نوع از این سه صورت مطرح شده اهتمام داشته باشد خداوند در قیامت او را با انبیا، صالحان و شهدا همنشین می‌کند.
 
وی درباره احسان مالی، گفت: اهل بیت(ع) خاندان کرامت هستند از این رو بسیار به مردم کمک مالی می‌کردند؛ امروز که جامعه دچار بحران اقتصادی شده می‌طلبد سرمایه‌داران به نیازمندان احسان کنند تا از این طریق فاصله طبقاتی کاهش یابد.
 
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در خصوص احسان آبرو، عنوان کرد: گاهی اوقات ضامن شدن موجب حفظ آبروی دیگری و یا واسطه شدن سبب حل اختلاف زوجین می‌شود بنابراین انسان می‌تواند از طریق لسان و اعتبار به دیگران احسان کند.
 
استاد حوزه علمیه با بیان حدیثی مبنی بر اینکه احسان سری و پنهان غضب خداوند را خاموش می‌کند، گفت: انسان باید تلاش کند تا جایی که می‌تواند براساس سیره اولیای الهی بار از دوش مردم بردارد.
 
وی درباره احسان زبانی، گفت: انسان با کلام نیکو می‌تواند در حق دیگران احسان کند؛ بنابراین کسی نباید موعظه را دست کم بگیرد خداوند بارها در قرآن کریم انسان‌ها را موعظه کرده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: امروز شبهاتی که از طریق فضای مجازی و شبکه‌های معاند درباره دین منتشر می‌شود خرد کننده است؛ از این رو لازم است علما و کسانی که در پاسخ گفتن به شبهات مهارت دارند توطئه معاندان دین را که با هدف تخریب اذهان عمومی به انتشار شبهات می‌پردازند خنثی کنند.
https://www.masjed.ir/u/6fB

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن