شنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۷ / ۱۶:۳۱
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۳۳۸۸
گزارشگر : ایده ایده
از 28 مهرماه

«خورشید از حلب طلوع می‌کند» در دمشق روی صحنه می‌رود

حرم حضرت زینب (س) میزبان نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» است. این نمایش از28 مهر به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از اجرای تازه‌ترین نمایش برون‌مرزی خود در مصلای حرم حضرت زینب (س) در دمشق سوریه خبر داد.
 
نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» به کارگردانی کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سوریه روی صحنه می رود. «خورشید از حلب طلوع می کند» اجراهای آغازین خود در سوریه را در مشهد النقطه که به مشهد الامام الاحسین(ع) نیز شهرت دارد، تجربه کرد. مسجد النقطه یا مشهد النقطه و یا مشهد الحسین از زیارتگاه‌های شیعیان در شهر حلب سوریه است. این زیارتگاه در مکانی ساخته شده که گفته می‌شود سر امام حسین (ع) به هنگام انتقال از کربلا به دمشق در آنجا، بر سنگی قرار داده شده و چند قطره از خون سر حضرت(ع) بر آن سنگ جاری شده است. از جمله روایات معروف مسجدالنقطه خلوت کردن راهب مسیحی با سر مبارک سیدالشهدا(ع) است. از این رو داستان نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» نیز در همین راستا پیش می‌رود.
 
نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» ۶۰ بازیگر دارد که تمامی بازیگران این نمایش مردم سوریه هستند. هنرمندان ایرانی نیز در این نمایش بخش‌های فنی و اجرایی را بر عهده دارند.
 
نمایش «الشمس تشرق من حلب» یا «خورشید از حلب طلوع می‌کند» نوشته ابوباسم حیادار است و بازیگرانی چون مروان غریوان، سمیر طویل، یاسین عدس، حسان الفیصل، محمد سقا، وجد السعید، عبود طویل، شام حسنی، بشری طویل، نور شاقول و ... در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.
 
پس از اجرای «خورشید از حلب طلوع می‌کند» در شهر حلب، این نمایش از ۲۸ مهرماه به مدت ۱۰ شب در مصلی حرم حضرت زینب (س) در دمشق روی صحنه خواهد رفت.
 
نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» کاری از سازمان هنری رسانه‌ای اوج به نویسندگی ابوباسم حیادار و کارگردانی کوروش زارعی است که این روزها در سوریه روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/6fP

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: