یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۳۳۹۶
گزارشگر : ایده ایده
محمد هادی سیف:

در سرفصل‌های عمرانی کمیته امداد، شش مسجد احداث شد

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران: در سرفصل‌های عمرانی شش مسجد و یک حسینیه احداث و یک مسجد نیز بازسازی شد که ۶۲۳ میلیون تومان برای این موارد هزینه شده است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پورتال کمیته امداد امام خمینی(ره)، محمد هادی سیف، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه مردم نیک اندیش استان در شش ماه نخست امسال هفت میلیارد و ۷۱۵ میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند، گفت: این مبلغ شامل زکات واجب، زکات مستحب، فطریه و کفارات است.

وی با اشاره به اینکه سرفصل‌های هزینه کرد زکات در کمیته امداد امام خمینی(ره) مشخص است، ادامه داد: ۹۲ درصد از زکات پرداختی مردم استان تهران در شش ماه نخست امسال به امور نیازمندان و ۸ درصد آن برای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با اشاره به سرفصل‌های پرداختی زکات بیان کرد: کمک هزینه خرید جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان، احداث، تعمیر و بازسازی مسکن و معیشت از مهم‌ترین سرفصل‌های هزینه کرد زکات بوده است.

سیف اضافه کرد: در سرفصل‌های عمرانی شش مسجد و یک حسینیه احداث و یک مسجد نیز بازسازی شد که ۶۲۳ میلیون تومان برای این موارد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۸۲۶ نفر از نیازمندان در استان تهران از محل زکات بهره مند شدند، گفت: گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا، نقره و مسکوک اقلامی هستند که زکات به آن‌ها تعلق می‌گیرد که در استان تهران زکات پرداختی شامل گندم، جو، کشمش، گوسفند، مال التجاره و زکات مستحبی بوده است.

سیف با یادآوری اینکه هم اکنون ۳۴۷ عامل افتخاری زکات در استان تهران وجود دارند، افزود: ۸۱ مبلغ (تبلیغ کننده) افتخاری و مقطعی زکات در استان با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/
https://www.masjed.ir/u/6hS

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن