پنج شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۷
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۳۴۱۷
گزارشگر : ایده ایده
آیت‌الله موحدی کرمانی:

سالروز رحلت رسول خدا روز انقطاع وحی است

آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، گفت: سالروز رحلت رسول خدا روز انقطاع وحی است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، روز گذشته در مراسمی که به مناسبت رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: سالروز رحلت رسول خدا روز انقطاع وحی است.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) واسطه ارتباط ارض و سماء در چنین روزی دار فانی را وداع گفتند. خداوند خطاب به پیامبراسلام می‌فرماید: تا زمانی که تو در میان امت هستی من آنان را عذاب نمی‌کنم؛ این کلام الهی بیانگر عظمت آن بزرگوار است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) نجات دهنده بشریت از ظلم و ظلمت بودند، ابراز کرد: پیامبراسلام این توفیق بزرگ را به واسطه سنتی که خداوند در عالم هستی تعیین کرده بود کسب کردند. اگر امت اسلامی براساس ضوابطی که پیامبراکرم(ص) عملی ساختند عمل کنند قطعا به عزت و عظمت دست می‌یابند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بعد از رحلت رسول خدا امت اسلامی از آن عزت و عظمتی که به دست آورده بودند تنزل یافتند و این به خاطر آن بود که آنان براساس سنت الهی عمل نکردند و دچار خسران و زیان شدند.

وی درباره ویژگی‌ها و شاخصه‌های مردم دوران پیامبراکرم(ص) گفت: آنان در برابر سخنان رسول خدا استقامت کرده و با کلام حضرت مخالفت می‌کردند و نسبت به فرهنگ جاهلی‌شان تعصب می‌ورزیدند؛ پیامبر با چنین مردمی روبرو بودند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه اسلام به شدت با خرافات مخالف است، اظهار داشت: قبل از ظهور اسلام مردم جاهلیت اگر دختردار می‌شدند آن فرزند را برای خود ننگ می‌دانستند از این رو بعد از تولد، دختران را زنده به گور می‌کردند؛ انبیای الهی نیز برای مبارزه با خرافات مبعوث شدند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در دوران جاهلیت دزدی و کشتار افتخار بود، همچنین مردم جاهلی راضی نگاه داشتن رودنیل را در مصر بر خود واجب می‌دانستند از این رو هر سال دختری زیبا در این رود می‌افکندند تا رودخانه طغیان نکند و از دیگر خرافات آنان این بود که تحصیل علم تنها برای اشراف زادگان است و دیگران نباید علم بیاموزند.

وی افزود: امروز نیز ترامپ همانند مردم عصر جاهلی دست به قتل و غارت ملت‌های بی گناه و کشورهای مظلوم می‌زند و این جنایت را حق خود می‌داند و در مقابل دنیا نیز در نقش تماشاچی سکوت اختیار می‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی مال پرستی را یکی دیگر از ویژگی‌های مردم عصر جاهلی دانست و ابراز کرد: امروز اگر آخوندی با جاه و جبروت وارد جمعیتی شد باید دانست این شخص روحانی انسان صالحی نیست؛ پیامبر با آن همه عظمت در نهایت تواضع گاهی روی زمین خاکی می‌نشستند و غذا می‌خوردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عقل انسان را به سوی خدا دعوت می‌کند، اظهار داشت: انبیای الهی مردم را به عقل دعوت می‌کردند تا حقایق را بهتر دریافت کنند.

وی انقلاب اسلامی را بر آمده از عقل دانست و بیان داشت: امام خمینی(ره) با بیدار ساختن عقول به ملت ایران عزت و عظمت بخشیدند و پس از صدها سال ظلم و ستم رژیم طاغوت را در ایران ساقط کردند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ایستادگی و پایداری را از نشانه‌های عقل بیان کرد و گفت: آمریکا هرگز نمی‌خواهد مشکلات ملت ایران حل شود از این رو برای رفع مشکلات اقتصادی چشم دوختن به آمریکا اشتباه است و رهبر معظم انقلاب نیز به این مهم بسیار تاکید دارند اما متاسفانه می‌بینیم که برخی مسؤولان مطالبات رهبری را در کشور عملی نمی‌کنند؛ دلیل اصلی مشکلات مدیریت است.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه پیامبر برای هدایت مردم افزون بر عقل از اخلاق نیز بهره بردند، خاطرنشان کرد: روحانیت باید طبیب درد مردم باشند. پیامبراکرم خود به سراغ مردم می‌رفتند و در رفع مشکلات آنان تلاش می‌کردند.

https://www.masjed.ir/u/6y3

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن