یکشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۳۵۳۶
گزارشگر : محسن عزیزی

پژوهشگر مسیحی فرانسوی از اربعین می‌نویسد

«سابرینا لئون مروین»، پژوهشگر و نویسنده فرانسوی است که کار تدوین پژوهشی با موضوع زیارت اربعین حسینی به عنوان بزرگترین راهپیمایی دینی سالانه جهان را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی آستان حسینی؛ سابرینا لئون مروین(Sabrina Leon Merwin)، بانوی پژوهشگر و نویسنده فرانسوی در این باره اظهار کرد: من پژوهش در ارتباط با امام حسین(ع) و زیارت اربعین را آغاز کرده‌ام و سفر به عراق نیز به همین دلیل بوده است.

وی افزود: آنچه مرا به کتابت این پژوهش واداشته، راهپیمایی سالانه بزرگی است که از جنوب عراق به سمت کربلا انجام می‌شود و ما از رسانه‌ها شاهد آن بودیم.

این پژوهشگر مسیحی در ادامه اظهار کرد: من پیش از این کتابی با عنوان «تاریخ اسلام» تألیف و در آن به اصول و مذاهب اسلامی پرداخته‌ام و این پژوهش نیز در ضمن این کتاب قرار خواهد گرفت. 

سابرینا لئون مروین، نویسنده مسیحی فرانسوی متولد سال ۱۹۵۸ میلادی است که در مراسم اربعین حسینی در کربلا حضور یافت. وی هم اکنون مدیر بخش پژوهش‌های مرکز مطالعات تخصصی و دینی پاریس است و «حسین و شریعت اسلامی»، «تاریخ اسلام» و «اصلاح‌گری شیعی» از جمله آثار او به شمار می‌رود.

 

https://www.masjed.ir/u/6uq

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن