یکشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۱
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۳۵۵۰
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی:

اختلاسگران و رباخواران از قارون عبرت بگیرند

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اختلاسگران و رباخواران از قارون عبرت بگیرند، گفت: امروز کسانی که با چهره موجه از بیت المال دزدی می‌کنند نه تنها دزد مال بلکه دزد دین مردم نیز هستند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه صفر در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: در میان حضرات معصومین، امام حسن عسکری(ع) نگاه ویژه‌ای به اربعین حسینی داشتند از این رو زیارت اربعین را از نشانه های مومن و شیعیان واقعی دانستند.

وی اربعین حسینی را وجهه تکمیلی واقعه عاشورا دانست و ادامه داد: اتفاقاتی که در اربعین حسینی رخ داد زمینه برجسته شدن آن را فراهم کرد؛ اربعین سراسر نور و بیانگر پیروی از سیره آل الله است.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با بیان اینکه اربعین سراسر درس است، ابراز کرد: اربعین درس صبر و پایداری است؛ زمانی که اسرای کربلا را با آن وضعیت دردناک و حزن آلود به سمت دمشق حرکت ‌دادند کسی تصور نمی‌کرد همین افراد پرچمدار سرنوشت بشریت شوند.

این استاد حوزه علمیه صبر و شکیبایی را سخت اما نتیجه آن را پیروزی و سعادت دانست و ادامه داد: شیعه در طول تاریخ با حربه صبر به پیروزی رسید؛ صبر در برابر سختی‌ها، توطئه‌ها و تحریم‌ها معجزه می‌کند.

وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) در روزهای پایانی عمر مبارکشان خاندان خود را به صبر و شکیبایی دعوت می‌کردند، اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) در روزهای پایانی عمرشان شاهد بی حرمتی‌ها و توطئه‌های منافقان در میان امت بودند و آن بی حرمتی‌ها در ساعات پایانی عمر مبارک رسول خدا به جایی رسید که به پیامبراکرم(ص) نسبت هزیان گویی ‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی ادامه داد: همه هم و غم منافقان نابودی اسلام بود از این رو بعد از وفات پیامبراکرم(ص) جایگاه خلافت را غصب کردند اما با صبر و سکوت امیرمومنان(ع) دشمنان نتوانستند خدشه‌ای به اسلام وارد کنند.

استاد حوزه علمیه صبر را شاه کلید مشکلات عالم دانست و گفت: غیبت به شرط صبر به نتیجه می‌رسد پس منتظران نباید در امر فرج دچار تردید شوند و این صبر و شکیبایی باید همواره با بصیرت و یقین همراه باشد.

وی راز ماندگاری انقلاب را مردمی بودن این نهضت دانست و ابراز کرد: صبر و شکیبایی انقلابی مردم و امام راحل این نهضت بی نظیر را به نتیجه رساند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

انتهای پیام/ 

https://www.masjed.ir/u/6uz

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن