شنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۵
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۳۶۰۱
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام والمسلمین مجد:

نیروی مقاومت در پرتوی انقلاب اسلامی شکل گرفت

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نیروی مقاومت در پرتوی نور انقلاب شکل گرفت، گفت: امروز همین نیروی مقاومت، استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی را در منطقه به وحشت انداخته است چرا که نیروی مقاومت بزرگ‌ترین خطر برای نابودی آنان به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجد استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: بزرگ‌ترین توفیق در عصر غیبت آن است که لحظه‌ای از یاد امام زمان(عج) غافل نشویم.

وی توجه به مساله مهدویت را بسیار مهم دانست و ادامه داد: شرط پذیرش اعمال در عصر غیبت اعتقاد داشتن به امام زمان(عج) است، همه ادیان آسمانی در مساله مهدویت خلاصه می‌شود از این رو توجه به مساله مهدویت در عصر غیبت بسیار ضرورت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مجد شناخت امام زمان(عج) را از ضروریات عصر غیبت دانست و ابراز کرد: کتب بسیاری در زمینه مهدویت تالیف شده که باید مورد مطالعه همگان به ویژه جوانان قرار گیرد، ورود به وادی مهدیت توفیق الهی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: تمام ارزش‌های الهی در مساله مهدویت نهفته شده ولی متاسفانه در جامعه کنونی کمتر به مساله مهدویت توجه می‌شود و تنها چند مرکز انگشت شمار در این زمینه فعالیت دارند و این برای جامعه اسلامی که خود را جامعه منتظر می‌داند جای بسی تاسف است.

حجت الاسلام والمسلمین مجد با تاکید بر اینکه شیعیان وظیفه دارند زمینه ظهور حضرت را فراهم آورند، گفت: ظهور امام زمان(عج) جزء اعتقادات شیعیان است. ما باور داریم که با ظهور حجت الهی مشکلات بشریت رفع می‌شود برهمین اساس شیعیان وظیفه دارند زمینه ظهور را فراهم کنند چرا که تا زمینه آماده نشود امر ظهور محقق نمی‌شود.

وی معرفت و شناخت امام زمان(عج) را یکی از لوازم مهم در فراهم آوردن زمینه ظهور بیان کرد و اظهار داشت: معرفت داشتن به امام مانع تکرار عاشورای دیگر است برای همین تا شیعیان امام زمان(عج) را نشناسند ظهور محقق نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه انحرافات و شبهات را نتیجه عدم معرفت مسلمانان به مساله امامت دانست و گفت: اگر مسلمانان به مساله غدیر اهمیت می‌دادند و براساس دستور الهی خلافت امام علی(ع) را می‌پذیرفتند جهان امروز شاهد این همه مشکلات و خونریزی نبود.

حجت الاسلام والمسلمین افزود: امروز این گاوچران خونریز که رییس جمهور آمریکا شده یک مصیبت است. با امر ظهور است که عدالت در سراسر جهان حاکم می‌شود بنابراین همه شیعیان باید تلاش کنند به گونه‌ای در دنیا بدرخشند که بتوانند جهان را آماده ظهور کنند.

وی با بیان اینکه نیروی مقاومت در پرتوی نور انقلاب شکل گرفت، گفت: امروز همین نیروی مقاومت، استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی را در منطقه به وحشت انداخته است. دشمن امروز می‌داند که نیروی مقاومت بزرگ‌ترین خطر برای نابودی اوست برای همین درصدد نابودی آن برآمده از این رو است که ما نمی‌توانیم به جایگاه و اثر نیروی مقاومت بی تفاوت باشیم.

استاد حوزه علمیه اربعین و مقاومت را از آثار انقلاب و مقدمه ظهور حجت بیان کرد و گفت: انقلاب اسلامی مهمترین عامل آماده کردن زمینه ظهور به شمار می‌رود همه مردم وظیفه دارند زمینه ظهور را فراهم آوردند.

انتهای پیام/


https://www.masjed.ir/u/6Qx

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن