شنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۷ / ۲۲:۴۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۳۶۱۴
گزارشگر : محسن عزیزی

برپایی مراسم عزاداری ۲۸ صفر در کشمیر هند

هزاران نفر از مسلمانان کشمیر همزمان با فرا رسیدن ۲۸ صفر، سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در آئین‌های عزاداری و سوگواری که به مدت سه روز در این منطقه برگزار می‌شود،‌ شرکت کردند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)  روز گذشته، ۱۶ آبان (۷ نوامبر) در کشمیر هند برگزار شد.

عزاداران در شهرهای سرینگر، بدگام، ماگام و به ویژه شهر کارگیل در مراسم عزاداری که به این منظور برپا شده بود، شرکت کردند و به سینه‌زنی و مرثیه‎خوانی پرداختند.

پیشاپیش دسته‌های عزاداری، تصاویر بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب  و همچنین پارچه‌نوشته‌هایی که روی آنها سخنان رهبر معظم انقلاب و امام راحل با موضوع اهمیت عزاداری و شعارهای ضداستکباری به زبان هندی و انگلیسی نوشته شده بود، دیده می‌شد. در این راستا، نیروهای امنیتی در طول مسیر امنیت عزاداران را تأمین کردند.

برپایی مراسم عزاداری رحلت پیامبر طی سه روز در هند

بنا بر این گزارش، مراسم مشابهی از شب ۱۵ آبان تا پاسی از شب ۱۶ آبان در حسینیه‌ها و مساجد کشمیر برگزار شد و مردم علاوه بر عزاداری به سخنرانی رهبران مذهبی و سخنرانان گوش دادند. شاعران نیز با خواندن اشعار، مرثیه و نوحه در این مراسم حضور داشتند.

برپایی مراسم عزاداری رحلت پیامبر طی سه روز در هند

همچنین مراسم عزاداری پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) از شب ۱۵ آبان با حضور مسئولان نهادهای ایرانی، خانواده‌های آنان و ایرانیان مقیم هند در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو برپا شده است و به مدت سه روز ادامه دارد.

برپایی مراسم عزاداری رحلت پیامبر طی سه روز در هند

گفتنی است، به دلیل همزمان شدن مراسم مذهبی هندوها (هولی) با این مناسبت، برنامه عزاداری و سوگواری در دیگر شهرهای هند  طی امروز، ۱۷ آبان (۸ نوامبر) برگزار می‌شود.

https://www.masjed.ir/u/6QT

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن