شنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۷ / ۲۳:۳۴
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۳۷۰۴
گزارشگر : ایده ایده
مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس:

هنوز قابلیت‌ و ظرفیت‌های مساجد را به خوبی درک نکرده‌ایم

حجت‌الاسلام امیدی گفت: ظرفیت مساجد و قابلیت‌های متعددی را که این خانه‌های خدا دارند را به دلیل عدم مطالعه، تحقیق و یا عدم انسجام در مطالب مربوط به آنها، درک نکردیم.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، در پنجمین روز از نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد، حجت الاسلام حسین امیدی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس و امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شیراز در گفتگو با پایگاه تخصصی مسجد گفت: در رابطه با نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد، آنچه که به نظر می‌آید این است که چه بسا ما هنوز ظرفیت مساجد و قابلیت‌های متعددی را که این خانه‌های خدا دارند را به دلیل عدم مطالعه، تحقیق و یا عدم انسجام در مطالب مربوط به آنها، درک نکردیم.


وی در خصوص تأثیر نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد گفت: این که مطالب مربوط به مدیریت مسجد به صورت منسجم و در یک نگاه در این نمایشگاه نشان داده می شود، بسیار ارزشمند است. به حمدالله این انگیزه در خود من ایجاد شده که در مسجد خودم و بیش از هزار و دویست کانون فرهنگی در سطح استان فارس به طور جدی فعالیت مساجد را دوچندان کرده و نشان دهیم که می‌توان در زمینه های مختلف و متفاوت فعالیت کرد.


امیدی در ادامه گفت: مسجد تنها جایگاه عبادت به معنای اخص کلمه نماز، اعتکاف وامثالهم نیست، بلکه کارکردهای متعدد و مختلفی دارد. لذا در هر زمینه‌ای اگر  تلاش و کوشش شود، به خصوص امام جماعت، می‌تواند محل اثر باشد و یک جریان سازی جدی را در محله و منطقه ایجاد کند.


وی در خصوص اینکه بعد از بازدید از نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد چه فعالیت‌‌هایی را بیشتر مدنظر قرار خواهد داد گفت: مهمترین اثری که به نظر من این نمایشگاه برای من داشت این بود که راه‌های بسیاری برای جذب نونهالان و نوجوانان به مسجد وجود دارد.

وی افزود: اکنون آن چیزی که جامعه ما احتیاج دارد و درواقع یک حلقه مفقوده محسوب می‌شود، عدم حضور نونهالان، نوجوانان و جوانان در مساجد است. لذا می‌توان با ظرفیت هایی مثل همین رسانه پایگاه تخصصی مسجد, مسجد TV و سایت باشگاه ایده پردازان مسجدی، حوزه‌هایی ایجاد کرد و با ادبیات امروزی، بچه‌ها را به سمت مساجد جذب کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس در ادامه گفت: در این نمایشگاه بسترهای جدیدی مشاهده شد. البته امام جماعت، هیئت امنا و کانون های فرهنگی باید این بسترها را ایجاد کنند. وقتی این بستر ها در مسجد ایجاد شد و موقعیت فراهم آمد، طبیعی است که می توان در مسجد منتظر این باشیم که جوان و نوجوانِ ما و در واقع اقشار مختلف محله به مسجد اقبال کنند و مسجد را یک مامن و یک محل رجوع برای همه موضوعات و مشکلات زندگی شان بدانند. اگر این کار کرد که در واقع کارکرد اولیه و اصلی مسجد در صدر اسلام و اوایل انقلاب بوده احیا شود، مساجد یک تحول چشمگیر پیدا می‌کنند و به عنوان پایگاه های مردمی، دینی و انقلابی می توانند در طراز اسلام و انقلاب حرف بزنند.

https://www.masjed.ir/u/6UN
نمایشگاه در روز ششم
نمایشگاه در روز ششم
نمایشگاه در روز ششم
نمایشگاه در روز ششم
نمایشگاه در روز ششم
نمایشگاه در روز ششم
نمایشگاه در روز ششم
نمایشگاه در روز ششم
نمایشگاه در روز ششم
نمایشگاه در روز ششم
صفحه ۱ از ۲

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری