یکشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۵
سرویس : ناحیه مصطفی خمینی
کد خبر : ۳۳۷۰۸
گزارشگر : اصغری سعید علی اصغری
در شورای محله مسجد امام جعفر صادق(ع)

حجت الاسلام موسوی: وظیفه ذاتی ائمه جماعات بیان احکام است

حجت الاسلام سید رحیم موسوی دبیر شورای محله مسجد امام جعفر صادق(ع)گفت: وظیفه ذاتی ائمه جماعات و روحانیون بیان احکام است و ما باید از هر فرصتی برای آموزش مسائل شرعی به مردم استفاده نماییم.

به گزارش گزارشگر ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره)،جلسه شورای محله امام جعفر صادق(ع)،شنبه شب با حضور اعضای شورای محله مذکور با موضوع " شیوه های بیان احکام در مساجد " در مسجد موسی بن جعفر(ع) واقع در خیابان بیست متری ابوذر،خیابان شهسوار حقیقی شمالی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین مجد مسئول شورای ناحیه امام جعفر صادق(ع) ضمن تاکید بر ضرورت بیان احکام در مساجد و مجالس،نکاتی را در خصوص نحوه بیان احکام ارائه کرد.

مسئول شورای محله امام جعفر صادق(ع) خاطرنشان کرد مبنای بیان احکام و مسائل شرعی فتاوای امام(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی باشد و مسائل را طوری نگوییم که اسلام را مخالف آزادی نشان دهیم.پرهیز از بیان مسائل اختلافی در مساجد،موجز و مختصر بودن مطالب،بیان ساده و شیوای احکام،انتخاب موضوع متناسب با نیاز و علاقه مخاطب،در نظر گرفتن جنسیت و سن مخاطبین در بیان احکام از جمله موارد مورد اشاره حجت الاسلام و المسلمین مجد بود.    

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه حجت الاسلام سید رحیم موسوی دبیر شورای محله امام جعفر صادق(ع) ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت،وظیفه ذاتی ائمه جماعات و روحانیون بیان احکام است و ما باید از هر فرصتی برای آموزش مسائل شرعی به مردم استفاده نماییم.

  

ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره)
https://www.masjed.ir/u/6UW

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن