سه شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۰
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۳۷۴۶
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد جامع ولی‌الله اعظم:

مساجد بازهم خانه مردم خواهندشد

امام جماعت مسجد جامع ولی‌الله اعظم جنت‌آباد تهران با تأکید بر لزوم حضور امام جماعت در محله و محدود نکردن فعالیت خود به اقامه نماز، گفت: با اقداماتی که در حال انجام است، مساجد جایگاه اصلی خود به عنوان خانه اصلی خدا و مردم باز می‌یابند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام روح‌الله احمدی، امام جماعت مسجد جامع ولی‌الله اعظم جنت‌آباد تهران، پس از بازدید از اولین نمایشگاه مدیریت مسجد در گفت‌و‌گو با این پایگاه در خصوص این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به عنوان کار ابتکاری و اولین نمایشگاهی که مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار کرده، کاری در شأن ائمه جماعت و مسئولان مسجدی است. اطلاعات کامل و بر مبنای تحقیقات گسترده و همراه با پژو‌هش‌های خوب صورت گرفته است. 

 

وی در خصوص این نمایشگاه، گفت: فعلاً برای اظهار نظر در خصوص نتیجه نمایشگاه زود است و باید گزارش‌های بازدیدها و نظرات مختلف گردآوری شود تا بتوان خلاءهای آن را احصاء کرد. 

 

حجت‌الاسلام احمدی، ارتباط با تشکل‌های فرهنگی مسجد را دغدغه اصلی ائمه جماعات مساجد عنوان و اظهار کرد: ترسیم بخش فرهنگی مسجد و فعالیت نهادهای فرهنگی و تشکل‌های مسجد که می‌توانند با امام جماعت کار کنند از جمله بخش‌های خوب این نمایشگاه بود که اجرای آن می‌تواند بخش قابل‌توجهی از مشکلات مساجد را مرتفع کند. 

 

وی آسیب‌های اقتصادی را از جمله مسائل مهم مرتبط با مساجد کشور اعلام و اظهار کرد: در این نمایشگاه بخش حقوقی، مشاوره‌های حقوقی و راه‌کارهای برون رفت از مشکلات مالی و حقوقی بسیار مفید بود و لازم است این مباحث به ائمه جماعات آموزش داده شود. 

 

امام جماعت مسجد جامع ولی‌الله اعظم جنت‌آباد تهران برگزاری کارگاه‌های کوتاه مدت و ارائه اطلاعات کامل و مفید طی این نمایشگاه‌ها را از اقدامات خوب مرکز رسیدگی به امور مساجد دانست و گفت: ادامه دادن این کارگاه‌ها بسیار مفید و لازم است ائمه جماعات از مشاوره‌های این کارگاه‌ها استفاده کنند. 

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مسجد شما موفق به جذب جوانان شده است؟ گفت: با حرکت جدیدی که آغاز شده حرکت جوانان و نوجوانان با سمت مسجد نیز آغاز شده است. حرکت ما تعامل گفتاری و وقت‌گذاشتن با جوانان است که می‌تواند جوانان را به مسجد جذب کند. یک امام جماعت نباید فقط نمازخوان مسجد باشد، بلکه باید بتواند با جوانان ارتباط بگیرد. با سلام علیک و احوال پرسی و برقراری ارتباط مثل پرسیدن اینکه کلاس چندم هستید، به چه ورزش‌هایی علاقه‌داری، دوست داری در مسجد چه کلاس‌هایی برگزار شود و ... راه برای حضور نوجوانان و جوانان در مسجد هموار می‌شود. 

 

«قدر مسلم مساجد به جایگاه اصلی خود بازخواهند گشت»؛ این دیدگاه امام جماعت مسجد جامع ولی‌الله اعظم جنت‌آباد است که با تأکید بیان و در ادامه اظهار کرد: امام جماعت باید در محله حضور داشته و ارتباط‌گیری کلامی با نوجوانان را آغاز کند. در جامعه ما یک حرکت و بازگشت به خویشتن خویش مذهبی در حال رخ دادن است. حرکت مردم به سوی هیئت‌ها، پایگاه‌ها، مساجد، پایگاه‌ها و مراکز فرهنگی بسیار مشهود است و نمونه آن مراسم اعتکاف است که جوانان حضور دارند. با این حرکت‌ها و اقداماتی که در حال انجام است، مساجد جایگاه اصلی و قبلی خود را دوباره پیدا می‌کنند و دوباره به عنوان خانه اصلی خدا و مردم احیا می‌شوند.

 

وی در پایان گفت: مسجد ما هم این ظرفیت را دارد که با قسمت‌های فرهنگی که در حال ساخت است در این آینده خوب شریک و تأثیرگذار باشد.
https://www.masjed.ir/u/6VP

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: