سه شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۳۷۵۰
گزارشگر : محسن عزیزی

اوقاف شیعیان در هند فیلم بازسازی حادثه تخریب مسجد بابری را ساخت

وسیم رضوی رئیس شورای اوقاف شیعیان در اوتارپرادش اعلام کرد که در فیلم ساخته شده نقش منفی افراط گرایان از هر دو طرف که چه جوانان هندو و چه مسلمان را تحریک کرده اند به نمایش گذاشته است .

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، یکی از شخصیت های برجسته شیعیان در هند اعلام کرده  فیلم مربوط به واقعه تخریب مسجد بابری توسط هندوهای افراطی  را ساخته است .

وسیم رضوی، رئیس شورای اوقاف شیعیان در اوتار پرادش هندوستان، روز گذشته اعلام کرد، برای نشان دادن نقش منفی افراط گرایانی که جوانان را چه هندو و چه مسلمان گمراه می کنند، حادثه واقعی تخریب مسجد بابری را به صورت فیلم درآورده است .

این فیلم که توسط رام جان بومی نوشته و کارگردانی شده است، پیش نمایش آن روز دوشنبه توسط آقای رضوی به نمایش گذاشته شد و وی معتقد است که افراط گرایان وهابی و هندوهای تندرو نقش قابل توجهی در تنش و خشونت های مربوط به واقعه تخریب مسجد بابری داشته اند.

ویوک آگاروال مدیر اجرایی فیلم گفته که حوادث گذشته در این فیلم بازنمایی شده و سعی شده صحنه های خشونت آمیز این فاجعه با احتیاط نشان داده شوند. گفته می شود ساختن این فیلم در شرایط امنیتی انجام گرفته است.

لازم به ذکر است مسجد بابری سبب اختلافات زیادی میان دو گروه هندو و مسلمانان اهل تسنن شده و تخریب این مسجد در سال 1992 آتش اختلافات و درگیری‌های زیادی را میان دو گروه به راه انداخته است.

همچنین این رویداد سبب مجموعه‌ای خشونت‌ها میان مسلمانان و هندوها شد که در پی آن بیش از دو هزار تن جان خود را از دست دادند. چندی پیش شیعیان هندوستان اعلام کردند که اسنادی در دست دارند که مسجد بابری در اصل به تشیع تعلق دارد.

https://www.masjed.ir/u/6VW

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: