سه شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۳۷۵۱
گزارشگر : محسن عزیزی

مراسم مولد النبی(ص) در مسجد اعظم رباط پایتخت مراکش برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن ایام مبارک ماه ربیع الاول و میلاد پیامبر(ص) ملک محمد ششم پادشاه مراکش به همراه سه شاهزاده این کشور در مراسم جشن مولد پیامبر (ص) در مسجد اعظم رباط پایتخت مراکش حضور یافتند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، روز گذشته مراسم جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) با حضور ملک محمد ششم پادشاه مراکش، ولیعهد مولای حسن، شاهزادگان مولای اسماعیل و مولای رشید، مقامات حکومتی، رهبران دینی، اقلیت های مذهبی و جمع کثیری از مردم مراکش در مسجد اعظم شهر رباط پایتخت مراکش برگزار شد.

در ابتدای مراسم سخنرانی، دکتر احمد توفیق؛ وزیر اوقاف و امور دینی مراکش ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام مبارک ماه ربیع، گفت: آمارهای گرفته شده نشانگر آن هستند که در 5 سال گذشته تاسیس مراکز و موسسات دینی و آموزشی در کشور رشد قابل توجهی داشته تا آنجه که از ابتدای  سال 2017 تا کنون بیش از  800 مرکز، موسسه و مدرسه دینی در مراکش تاسیس شده و هم اکنون تعداد این مراکز در سطح کشور به 2356 مرکز می رسد.

پادشاه مراکش نیز در سخنرانی خود گفت: رشد قابل توجه مراکز و فعالیت های اسلامی در کشور موجب خوشحالی و مباهات است، اما من حیث المجموع در مناطق مرزی و روستاهای دور افتاده وضعیت آموزش های اسلامی و قرآنی مناسب نیست و این مسئله همت روز افزون مقامات دینی حکومتی و مبلغان مذهبی را می طلبد.

لازم به ذکر است در این مراسم که در مسجد اعظم رباط برگزار شد، جمعی از علمای ادیان دیگر همچون مسیحیت و یهودیت همچنین رهبران قبطی و ارتودکس نیز حضور داشتند.

https://www.masjed.ir/u/6VV

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن