پنج شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۳۸۱۱
گزارشگر : ایده ایده
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

نمایشگاه مدیریت تخصصی مسجد، آغاز ملی سازی تجربه امور مساجد تهران است

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در اختتامیه نمایشگاه مدیریت تخصصی مسجد گفت: نمایشگاه مدیریت تخصصی مسجد، آغاز ملی سازی تجربه امور مساجد تهران است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مراسم اختتامیه نمایشگاه تخصصی مسجد در حالی برگزار شد که قریب به 117 گروه از 29 استان کشور، از تجربیات مرکز رسیدگی به امور مساجد بهره بردند. 

در این مراسم که با حضور ریاست، معاونین، مدیران این مرکز و عومل اجرایی نمایشگاه برگزارشد، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ریاستمرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن تشکر از برگزار کنندگان گفت: این نمایشگاه آغاز ملی سازی تجربه مرکز رسیدگی به امور مساجد برای احیای مساجد کل کشور است. این مطلب در گذشته مطرح شده بود و اکنون از سوی شما برگزار کنندگان درک شد.

وی افزود: در پی این نمایشگاه تقاضاها و تمناهای مکرری از سوی مسئولان فرهنگی استان‌ها مبنی بر انتقال این تجارب به  آنها آغاز شد. اما این تقاضا ابتدای کار ماست. این تقاضا نباید باعث شود که ما از مسئولیت استانی خود غافل شویم. چون مجموعه ما یک مرکز استانی است. باید طوری برنامه ریزی کنیم در کنار تقاضاهای سایر استان ها کارهای خود را در استان تهران را نیز به خوبی پیش ببریم.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: با شروع این نمایشگاه مرکز رسیدگی به امور مساجد، در جامعه نخبگانی در سطح ملی، دارای یک رتبه و جایگاه خاص شد که این جایگاه و امتیاز مسئولیت ما را از گذشته سنگین تر می‌کند.

وی افزود: همچنین باید توجه داشت که بر اساس تجربیاتی که در این نمایشگاه ارائه شد باید یک الگوی تمام عیار از مسجد طراز اسلامی در استان تهران بسازیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: بهتر است این نمایشگاه به صورت دائمی در مرکز رسیدگی به امور مساجد برپا شود. همچنین برای ارائه بهتر این مطالب و در پاسخ به تقاضای سایر استانها، بلافاصله بعد از نمایشگاه، این تجربیات با ارائه یک کارشناس به مسئولین فرهنگی استان‌های دیگر انتقال شود زیرا هم ذهن آنها آماده دریافت است و هم ما آمادگی بیشتری برای ارائه داریم.

وی گفت: از ماحصل این نمایشگاه یک نسخه سیار استانی و یک نسخه سیار حوزوی و دانشگاهی آماده شود. 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزارکنندگان خواست که در حوزه مکتوبات آنچه تاکنون به رشته تحریر درآمده بازبینی‌شود و یک نسخه برای ارائه به رهبر معظم انقلاب آماده شود. 

وی افزود: آنگاه است که کار به نتیجه رسیده و انشالله خستگی از تن ما در می‌شود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: همچنین لازم است یک نسخه فراوری شده مدیریتی برای ارائه به مدیران دولتی آماده شود چون بسیاری از مدیران به این مباحث علاقه دارند اما حضور در این نمایشگاه برایشان مقدور نبود. توقعی هم نیست چون کار زیاد است. محل هایی مثل دفتر مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهادهایی که با مسجد در ارتباط هستند می توانند از نسخه فرآوری شده مدیریتی این نمایشگاه بهره ببرند. البته نسخه فرآوری شده مدیریتی خصوصیات خود را دارد. ممکن در برخی موار نیاز به توضیح بیشتر باشد و در مواردی هم خلاصه گویی.

حجت الاسلام حاج علی اکبری در پایان از زحمات برگزارکنندگان نمایشگاه ، مستندسازان و خبرنگاران تقدیر کرد و گفت: امیدواریم، این کار مورد قبول درگاه حق تعالی قرار بگیرد.

https://www.masjed.ir/u/6Y0
گزارش نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد
گزارش نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد
گزارش نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد
گزارش نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد
گزارش نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد
گزارش نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد
گزارش نمایشگاه تخصصی مسجد
گزارش نمایشگاه تخصصی مسجد
گزارش نمایشگاه تخصصی مسجد
گزارش نمایشگاه تخصصی مسجد
صفحه ۱ از ۲

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: