یکشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۳۹۲۸
گزارشگر : ایده ایده
در مراسم آغاز هفته فرهنگی ری

آیت الله ری‌شهری: نباید بر سر قدرت رقابت کرد

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: در نظامی که با انتخابات به مشروعیت سیاسی رسیده، نباید بر سر قدرت رقابت کرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایرنا، آیت الله محمد محمدی ری‌شهری روز یکشنبه در مراسم آغاز هفته فرهنگی ری در دیدار با مسئولان این شهرستان اظهار داشت: اگر رقابت برای خدمت رسانی باشد دیگر جایی برای تهمت و بداخلاقی وجود نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه ائمه اطهار به دنبال حکومت و قدرت نبودند، افزود: ترویج فرهنگ دینی و اسلامی از برنامه ها و اهداف ائمه بود و بایستی توجه به ارزش های دینی و فرهنگی و زنده نگه داشتن این اصول سرلوحه کار مدیران قرار گیرد.
آیت الله ری‌شهری تصریح کرد: خداوند در آخرت از همه مسئولان در مورد مسئولیت و عملکردشان سوال خواهد کرد و همین امر اهمیت خدمت رسانی به خلق خدا را نشان می دهد.
وی عنوان کرد: هر شخصی که در هر مقامی مشغول به فعالیت است، باید به گونه ای عمل کند که در محضر خداوند و مردم شرمنده نباشد.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان اینکه حفظ ثروت های طبیعی نظام بر عهده خدمتگزاران است، ادامه داد: برخی از کشورهای اسلامی ثروتی ملی و خدادادی خود را به دلیل بی تدبیری به جیب استکبار می ریزند.
وی افزود: کشور ما اجازه غارت منابع و ثروت منابع ملی را به استکباران نداده و باید بیش از این مراقب حیف و میل ثروت های الهی باشیم.
آیت الله ری شهری در ادامه با بیان اینکه ساخت مسجد از وظایف همگان به شمار می رود، اضافه کرد: ساخت سرپناه برای رهگذران از وظایف امت مسلمان به شمار می رود.
وی به شخصیت شیخ صدوق نیز اشاره کرد و گفت: باید شیخ صدوق چشم و چراغ کشور شود، چرا که این فرد دارای شخصیتی ارزشمند و بزرگ بود.
آیت الله ری شهری افزود: آغاز هفته فرهنگی ری بهترین فرصت برای ارزیابی اقدامات 40 ساله انقلاب است تا نقاط قوت، شناسایی و نقاط ضعف جبران شود، بنابراین سعی شود تا این هفته با شکوه خاصی برگزار شود.
فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: امامزادگان و زیارتگاه ها در راستای صیانت از جامعه دارای ظرفیت های ارزنده ای هستند.
هدایت الله جمالی پور یادآور شد: آغاز هفته فرهنگی ری بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی است و از ظرفیت های آستان حضرت عبدالعظیم (ع) می‌توان برای توسعه فرهنگ دینی بهره گرفت.
وی عنوان کرد: تداوم انقلاب و ارزش های اسلامی در انسجام ملی شکل می گیرد و باید در این زمینه بیش از گذشته هم افزایی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، 18 تا 23 آذر ماه همزمان با میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم (ع) از سوی شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری به عنوان هفته فرهنگی ری نامگذاری شده است و 88 برنامه فرهنگی، تبلیغاتی، آئینی و خدماتی در طی این هفته در حرم و بخش های مختلف ری برگزار می شود.

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/73x

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: