سه شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۷ / ۲۳:۲۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۳۹۴۱
گزارشگر : محسن عزیزی

پلیس از احتمال مرتبط بودن حملات به مساجد در آفریقای جنوبی خبر داد

در حالی که حملات به مساجد آفریقای جنوبی در سال جدید ادامه دارد، پلیس اعلام کرده که احتمال مرتبط بودن این حملات با یکدیگر را مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، در ادامه حملات به مساجد در آفریقای جنوبی در سال جدید، پلیس معتقد است که احتمالا این حملات در ارتباط با هم رخ داده اند.

عزیر کارائولا یک مرد مسلمان بود که پس از اقامه نماز جمعه در مسجدی در محله اسپرینگز واقع در شهر اکورهولنی در شمال آفریقای جنوبی هدف حمله قرار گرفت. دو فرد ناشناس جلوی وی را گرفته و چندین مرتبه به او شلیک کرده اند. حمله‌‌کنندگان با ماشین از صحنه فرار کردند. این فرد ۳۰ ساله به بیمارستان برده شد اما بر اثر شدت جراحات درگذشت.

 درحالی که انگیزه این حمله هنوز ناشناس است، یک افسر اداره پلیس گفته: هنوز برای تعیین انگیزه پشت پرده این جنایت زود است. تحقیقات را درباره مرتبط بودن احتمالی حملات در پیش گرفته ایم.

گفته می شود در ماه می، ایام ماه مبارک رمضان مردان ناشناس به مسجد امام حسین(ع) در شمال دوربان حمله کرده و عباس اسوپ امام جماعت این مسجد را ترور کرده و دو تن دیگر را به شدت مجروح ساختند. در ماه ژوئن نیز دو مرد بر اثر حمله به مسجد مالمزبری در کیپ تاون کشته شدند.

در طی این حمله، بخشی از این مسجد شیعیان به آتش کشیده شد و چند روز بعد، یک وسیله انفجاری در ساختمان این مسجد پیدا شد.

 

https://www.masjed.ir/u/746

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: