دوشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۰۰۳
گزارشگر : ایده ایده
در «مسجد مهدیه» میدان شوش

مراسم ترحیم امام جماعت «مسجد باقرالعلوم (ع)» برگزار می‌شود

آیت‌الله قائنی گفت: مراسم ترحیم امام جماعت مسجد باقرالعلوم (ع) ۲۷ آذرماه در مسجد مهدیه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد  به نقل از شبستان، «آیت‌الله مرتضی قائنی» در گفت‌و‌گو با شبستان، با بیان اینکه پیامبر اسلام فرمودند «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ: وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند» گفت: اهمیت و ارزش علما در نشر معارف دینی و حفظ کیان اسلام بر کسی پوشیده نیست از اینرو آیات قرآن و اهل بیت(ع) تاکید ویژه ای بر تکریم مقام عالمان دارند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه امام زمان(ع) علما و فقها را نگهبانان اعتقادات مردم معرفی کرده اند، خاطرنشان کرد: جایگاه علما زمانی که در ارتباط مستقیم با مردم باشند، بیشتر می شود و این موضوع، درباره ائمه جماعات مساجد به واسطه تعامل روزمره با مردم، افزون تر است.
 
امام جماعت مسجد مهدیه میدان شوش تهران در ادامه با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی فیض، سال ها در حوزه علمیه مهدیه تهران تدریس می کرد، افزود: آن مرحوم، عالمی با تقوی، مخلص، باسواد و مردم دارد بود که جدیت زیادی در تربیت درست طلاب علوم دینی داشت.
 
وی گفت: مرحوم آقای فیض همچنین در حوزه مدیریت مسجد نیز بسیار موفق بودند و مسجد باقرالعلوم(ع) خیابان کوه گچی منطقه شوش تهران را با درایت مثال زدنی خود اداره کردند.
 
این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی فیض نمونه ای از یک روحانی مردم دار، تلاشگر، باسواد و متدین بودند که سال ها با محبت و مهربانی، مسجد باقرالعلوم(ع) را به خوبی مدیریت کردند.
 
وی افزود: مراسم ترحیم مرحوم فیض، سه شنبه، 27 آذرماه از ساعت 15:30 تا 17 در مسجد مهدیه میدان شوش تهران برگزار می شود. 
 
امام جماعت مسجد مهدیه ادامه داد: حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی، در مراسم ترحیم مرحوم فیض، سخنرانی و مجید باقری، در آن، مداحی می‌کند.
 
مسئول حوزه علمیه مهدیه در پایان اظهار کرد: مرحوم فیض حدود 35 سال امام جماعت مسجد باقرالعلوم(ع) بودند و از نمازگزاران و فعالان این مسجد گلایه دارم زیرا ابتدا می خواستند، مجلسی ساده برای ایشان برگزار کنند که با اصرار بنده، انشالله مجلسی خوب و در خور شان مرحوم فیض برگزار می‌شود.
 
 
یادآور می شود، مسجد مهدیه در تهران، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، نبش خیابان مهدیه، واقع شده است.
https://www.masjed.ir/u/75w

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری