دوشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۱۷۱
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد بقیع:

زیرساخت لازم برای خدمت‌رسانی بیشتر در مساجد فراهم شود

امام جماعت مسجد بقیع لزوم دست‌یابی به مسجد برقرار را یکی از محورهای مهمی دانست که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان؛ حجت‌الاسلام «احمدرضا پرویزی» بر لزوم توجه به دغدغه ها و مشکلات مساجد از سوی مدیریت جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد و گفت: در حکم انتصاب مدیر جدید این مرکز از سوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، ماموریت ها و سیاستهای جدید اعلام و بر برنامه ریزی  در چارچوب کلی  تا افق 1400 تاکید شده است.

 

امام جماعت مسجد بقیع محله ستارخان بیان کرد: اما لازم است، دغدغه هایی که در حوزه مساجد است، مورد توجه قرار گیرد، از جمله اینکه در بعد نظارت و ارزیابی نگاه جدیدتر به مساجد وجود داشته باشد که در این زمینه لازم است، سرمایه گذاری های لازم صورت گیرد.

 

وی اهتمام به موضوع مسجد برقرار را یکی دیگر از محورهای مهمی دانست که  ضرورت دارد، مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: همواره یکی از موضوعاتی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان دغدغه  مطرح شده است، اهتمام به موضوع  مسجد برقرار بوده است، بنابراین لازم است این مهم از سوی مدیریت جدید مورد توجه قرار گیرد تا زمینه ای فراهم شود تا حضور هرچه بیشتر مردم در ساعات طولانی در مساجد فراهم و زیرساخت های لازم در مساجدی که می توانند در این زمینه خدمت رسانی کنند، میسر شود.

 

پرویزی برپایی کرسی های مشاوره خانواده در مساجد به صورت تخصصی را از دیگر مواردی دانست که باید انجام آن در مساجد امکان پذیر شود و تصریح کرد: با توجه به بالارفتن آمار طلاق در جامعه، باید مساجد به عنوان کانون حل اختلاف و رسیدگی به مشکلات مردم قرار گیرند و مومنین و اهالی محله مساجد را مرکزی برای رسیدگی به امور زندگی خود بدانند، در این زمینه باید مساجدی که قابلیت های لازم برای موضوع دارند، شناسایی و کانون و محور محلات در این مهم باشند.

 

امام جماعت مسجد بقیع بر لزوم تبیین مسایل علمی و آموزشی در مساجد تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم، مساجد باید نسبت به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین آن به مردم اهتمام ویژه ای داشته باشند. امروز مساجد ما نباید مساجد سکولار باشند، بلکه باید همان جایگاه واقعی دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد امروزی هم دیده شود و متولیان و دست اندرکاران این مرکز مهم برای دست یابی به جایگاه واقعی و مسجد تراز و نمونه اسلامی تلاش داشته باشند.

 

انتهای پیام/

شبستان
https://www.masjed.ir/u/7d9

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن