سه شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۱
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۴۲۳۶
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان:

دشمنان اهل بیت(ع) با بدترین شکل وارد صحنه قیامت می‌شوند

دشمنان اهل بیت(ع) با بدترین شکل وارد صحنه قیامت می‌شوند، گفت: دین خداوند برای بندگان مشکل‌ساز نیست بلکه آسانی، راحتی و آرامش به دنبال دارد اگر به آن عمل کنید.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛‌  حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، ۲۴دی ماه به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد حضرت رسول(ص) به سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند مهربان قرآن را به عنوان سفره پرنعمتی برای بندگان خود آماده کرده که حدود 50 اسم دارد.

 

بیشتر بخوانید: برنامه سخنرانی حجت الاسلام انصاریان در مساجد تهران 

 
استاد حوزه علمیه افزود: فرقان، نور، ذکر و شفا از جمله اسامی دیگر قرآن است،  اگر کسی درباره این 50 نام فکر کند می فهمد که این غذای معنوی از هیچ غذای روحی و عقلی کم ندارد و انسان با آن رشد متعادلی می یابد؛ به تعبیر قرآن انسان شجره طیبه می‌شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به آیات اول سوره غاشیه، عنوان کرد: در قیامت شخصیت‌هایی وارد می‌شوند که شاداب هستند، بین بدن، روح و عقل آنها هماهنگی کاملی وجود دارد، وقتی انسان از نظر ظاهر و باطن متناسب بزرگ شود زیبا می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه ادامه داد: برخی هم ذلیل می‌آورند که بدنشان دردنیا رشد کرده اما روح و عقل آنان در حالت کودکی باقی مانده است حتی اگر پیر 80 ساله هم شوند درون آنها کودک است.
 
وی با بیان اینکه مومنان باید خدا را بسیار شکر کنند که خداوند آنها را از درون آمادگی داده تا با مسجد، منبر و عالم دینی آشنا شده؛ اهل نجات و عمل باشند، گفت: این نعمات در برابر نعمت‌های مادی قابل مقایسه نیست.
 
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند خداوند در روز قیامت بدون شک از نعمت‌هایی که به شما داده است سوال می کند اما او کریم‌تر از آن است که برای میزان مصرف خوراک و پوشاک شما سوال ‌کند بلکه درباره قرآن و اهل‌بیت(ع) سوال می‌کند که با آنها چه کردید.
 
استاد حوزه علمیه ابراز کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند نخستین کسی که وارد صحنه قیامت شده و اجازه سخن گفتن دارد من هستم قرآن و اهل بیت(ع) را به صحنه قیامت می‌آورم و از خداوند می خواهم که بپرسد که با آنها چه کردند.
 
وی با بیان اینکه دشمنان اهل بیت(ع) با بدترین شکل وارد صحنه قیامت می‌شوند، گفت: دین خداوند برای بندگان مشکل‌ساز نیست بلکه آسانی، راحتی  و آرامش به دنبال دارد اگر به آن عمل کنید.
 
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه یک نام خداوند مومن به معنای امنیت‌دهنده است اگر به حکم چیزی که از خدا صادر شده عمل کنیم به ما امنیت می‌دهد، خاطرنشان کرد: ابن سینا گاهی که درعلم و مطالعه دچار مشکل و سختی می‌شد در مسجد جامع شهر دو رکعت نماز می‌خواند مشکل او حل می‌شد خداوند در قرآن فرموده از نماز کمک بگیرید.
شبستان
https://www.masjed.ir/u/7eW

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن