سه شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۷ / ۱۶:۵۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۴۲۴۲
گزارشگر : محسن عزیزی

برگزاری هشتادمین سالگرد تاسیس دومین مسجد تاریخی در آمریکا

جامعه اسلامی آمریکایی که مسجد آن در شهر دیربورن در میشیگان، دومین مسجد تاریخی ایالات متحده بوده و در سال ۱۹۳۷ بنا شده، قرار است هشتادمین سالگرد تاسیسش را جشن بگیرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، جامعه اسلامی آمریکایی(آ آس آم) یکی از نهادهای اسلامی برجسته در ایالات متحده روز جمعه 19 آوریل 2019، جشن بزرگداشت هشتادمین سالگرد این موسسه را برگزار خواهد کرد.

این مرکز اسلامی که به نام مسجد دیربورن در ایالت میشیگان نیز نامیده می شود، نخستین بار در سال 1938 توسط نخستین نسل مسلمانان مهاجر به آمریکا راه اندازی شد، مسجد دیربورن یکی از قدیمی ترین مساجد میشیگان و ایالات متحده می باش و رشد فرهنگی، تاریخی و دینی قابل توجهی در میان جوامع و موسسات مسلمان در این کشور داشته است.

این مسجد که در ابتدا یک نمازخانه کوچک بوده هم اکنون به ساختمان بزرگ تبدیل شده که بیش 48 هزار فوت مربع را اشغال کرده؛ تعداد نمازگزاران این مسجد رو به افزایش است به ویژه در سال های 1960 تا 1980 این افزایش قابل توجه بود. این مسجد همچنین با گرفتن یک مجوز از دادگاه محلی، قادر به پخش صدای اذان از بلندگو می باشد و یکی از نخستین مساجد آمریکا است که چنین اجازه ای را دریافت کرده است.

شیخ محمود عفیف پیش نماز و مهدی علی مدیر این مسجد می باشند. گفته می شود ساختمان مسجد نخستین بار در سال 1937 ساخته شده و دومین مسجد قدیمی در آمریکا می باشد، این درحالی است که قدیمی ترین مسجد آمریکا «مسجد مادر» واقع در سدار رپیدز در ایالت آیوا در سال 1934 بنا شده است.

 

در هشتادمین سالگرد تاسیس مسجد، مسلمانان قصد دارند از فعالیت های اعضای پرکار مسجد در راستای کمک های اجتماعی قدردانی کنند، بسیاری مقامات منتخب، شخصیت های اجتماعی و رهبران دینی از مذاهب و مکاتب مختلف همراه با اعضای جامعه و سازمان های ملی و محلی در این رویداد حضور خواهند داشت.

 
 
 
 
https://www.masjed.ir/u/7f6

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن