سه شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۴۲۴۵
گزارشگر : محسن عزیزی

شهرک نشینان صهیونیستی، درختان قدیمی زیتون در مسجد ابراهیمی را بردید

یک گروه از شهرک نشینان غیرقانونی صهیونیستی در شهر الخلیل روز گذشته اقدام به بریدن درختان زیتون قدیمی در باغ مسجد ابراهیمی کردند. ارتش اسرائیل در پایان هیچ یک از مهاجمان را بازداشت نکرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، گروهی از شهرک نشینان غیرقانونی در شهر الخلیل، واقع در منطقه جنوبی کرانه باختری اشغالی، روز گذشته بسیاری از درختان زیتون «رومی» در باغ مسجد ابراهیمی را بریدند.

رائد مسوادا سرپرست روابط عمومی دفتر اوقاف اسلامی در شهر الخلیل در این باره با انتشار بیانیه ای گفت: شهرکنشینان هنگام بریدن درختان باغ دیده شده اند.

وی اعلام کرد که شیخ اسماعیل ابو الحلاوه رئیس این سازمان را به همراه مدیر مسجد از این اتفاق  مطلع ساخته است.

مسئولین مسجد به سرعت احزاب مربوطه را برای توقف این حمله آگاه ساختند. سرانجام دفتر هماهنگی منطقه فلسطین با همتای اسرائیلی خود تماس گرفت و در نهایت مهاجمین متوقف شدند؛ اما ارتش اسرائیل هیچ یک از مهاجمین را دستگیر نکرد.

مسوادا اعلام کرد که وی و همکارانش از ارتش اسرائیل می خواهند مانع بروز چنین اقداماتی شود زیرا اسرائیل کنترل منطقه را در دست دارد و نظامیان آن ها همیشه در محل به ویژه در نزدیکی شهرک های غیرقانونی و پست های بازرسی و در اماکن مقدس مسلمانان در حال گشت زنی هستند و به نظر نمی رسد اقدامی برای حفظ امنیت مردم انجام دهند.

گفته می شود مسجد ابراهیمی یکی از مهمترین اماکن مقدس مسلمانان واقع در سرزمین های اشغالی محسوب می شود. نزدیک به یک ماه دیگر یعنی فوریه 2019 نیز سالگرد حمله و کشتار نمازگزاران در مسجد ابراهیمی به دست یک شهرک نشین اسرائیلی می باشد، در این حادثه یک مهاجم صهیونیست آمریکایی تبار به روی نمازگزاران در صبح ماه رمضان آتش گشود و منجر به کشته شدن 29 نمازگزار و زخمی شدن 150 تن دیگر شد. وی یک شهرک نشین فوق العاده تندرو بود که به داخل مسجدی پر از نمازگزاران سالمند وارد شده و به روی مردم بی گناه آتش گشود.

به سرعت پس از این جنایت، اسرائیل قربانیان حادثه را محکوم کرده و بخش قدیمی شهر الخلیل جایی که مسجد ابراهیمی در آن واقع شده را برای 6 ماه به حالت تعطیل در آورد، یک کمیته از صهیونیست ها برای تحقیق بر روی این جنایت تشکیل گردید. و به جای تنبیه شهرک نشینان، مسجد را به دو قسمت تقسیم کرده  و بسیاری بخش های اقتصادی خیابان از جمله خیابان شهدا را برای همیشه به روی مردم فلسطین بست. پست های بازرسی تشکیل شده و حرکات فلسطینیان برای همیشه تحت نظر قرار گرفت.

https://www.masjed.ir/u/7f7

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: