چهارشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۴
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۲۵۳
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام والمسلمین حاج‎‌‌علی اکبری:

سرمایه های اجتماعی انقلاب باید در مساجد شکل بگیرد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه سرمایه های اجتماعی انقلاب باید در مساجد شکل بگیرد و روحانیت باید در این خصوص به صورت جدی ورود کند، افزود: در این خصوص دستگاههای مختلف از جمله سازمان تبلیغات و اوقاف نیز باید همکاری کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری پیش از ظهر چهارشنبه در همایش روحانیون که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمان در سازمان تبلیغات اسلامی کرمان برگزار شد، گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم و باید از این فرصت برای بررسی عملکرد و اقداماتمان در سالهای گذشته استفاده و با نگاهی نو و جدید به ۴۰ سال گذشته نگاه کنیم.

وی ادامه داد: نگاهها باید به نقشه عمومی فرهنگی جامعه از یک دیدگاه نو باشد و به همین دلیل نیاز به یک دیدگاه نو و ژرف داریم که با برنامه ریزی دقیق و حساب شده باید به این مهم برسیم.

حاج علی اکبری تصریح کرد: باید مزیتها و نقاط قوت را شناسایی و تقویت کرده و از آنها درس بگیریم؛ از سوی دیگر نیاز است نقاط ضعف را هم شناسایی و احصا کنیم و از آنها درس بگیریم.

امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در چهملین سالگرد انقلاب باید به آن پرداخته شود توجه جدی به مساجد به عنوان مهمترین پایگاههای انقلابی و فرهنگی است.

وی عنوان کرد: یک آمار نشان می دهد؛ بیش از ۹۷ درصد افرادی که در طول دفاع مقدس به شهادت رسیدند از بچه های مسجد بوده اند و این نشان از اهمیت این پایگاه فرهنگی و مذهبی دارد.

حاج علی اکبری بیان کرد: مسئولیت اصلی و رسالت اول روحانیت به نحو عام، عمران و آبادانی مساجد و پویا شدن این اماکن مقدس برای کارهای فرهنگی باشد.

 

سرمایه های اجتماعی انقلاب باید در مساجد شکل بگیرد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه سرمایه های اجتماعی انقلاب باید در مساجد شکل بگیرد و روحانیت باید در این خصوص به صورت جدی ورود کند، افزود: در این خصوص دستگاههای مختلف از جمله سازمان تبلیغات و اوقاف نیز باید همکاری کنند. خوشبختانه نگاههای جدیدی در این بخش نیز شکل گرفته است و کار به صورت منسجم در حال انجام است و به زودی شاهد یک تحول در این زمینه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مساجد باید گره گشای مشکلات زندگی مردم باشند و ما باید در این زمینه تلاش کنیم، گفت: محور دوم فعالیتها در چهلمین سال از انقلاب در زمینه آموزش و پرورش است. متاسفانه در طول سالهای گذشته به این مهم کمتر توجه کرده ایم و حضور روحانیون در مدارس کمرنگ شده است که این مساله باید جبران شود.

حاج علی اکبری عنوان کرد: اولین پایگاه های فرهنگی در جهت انسان سازی و تربیت نسل آینده مدارس هستند و باید در این دوران روی نسلهای آینده کار کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش دست کم گرفته شده است در حالیکه دشمن روی تغییر ذهنت فرزندان ما برنامه ریزی منسجم کرده است و ما باید از این فرصت در مدارس استفاده کنیم و دانش آموزان را برای ایجاد یک نسل متدین و انقلابی تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: شخصیت افراد را باید در مدارس مطابق با هندسه الهی شکل دهیم و در این راستا روحانیت نقش بسیار مهم و تاثیر گذار دارند.

 

 
مهر
https://www.masjed.ir/u/7ff

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: