یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۸
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۴۹۱
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد جامع شهر ری:

مسجد جامع ارشاد، همت خود را بر باز بودن دائم این مسجد، قرار داده

حجت الاسلام سعادتی گفت: اقدام ما برای باز بودن مسجد جامع ارشاد شهر ری در تمام ساعات روز، در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ایجاد مسجد برقرار است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام «علی سعادتی» در گفت‌و‌گو با شبستان، با بیان اینکه در مسجد جامع ارشاد شهر ری، همه روزه از 9 صبح تا دو ساعت پس از اذان مغرب و عشاء به روی آحاد مردم باز است، گفت: اقدام ما برای باز بودن مسجد جامع ارشاد شهر ری در تمام ساعات روز، در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «مسجد برقرار» است.
 
امام جماعت مسجد جامع شهر ری افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز تلاش دارد همه مساجد به ویژه آنهایی که در میادین و خیابان اصلی شهرهای مختلف واقع شده اند، ساعات بیشتری از روز باز باشند، البته تحقق صد درصدی این برنامه نیازمند همراهی همه دستگاه های متولی و پشتیبان مساجد و کلیه سازمان های فرهنگی کشور است.
 
وی افزود: بسته بودن بیشتر مساجد پایتخت زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست بنابراین ما از زمان تاسیس مسجد جامع ارشاد، همت خود را بر باز بودن این مسجد، از صبح تا شام قرار داده ایم و الحمدالله این اقدام، با حمایت های جدی مسئولان مربوطه و همراهی فعالان فرهنگی این مسجد همراه شده است.
 
سعادتی در ادامه با بیان اینکه شورای فرهنگی مسجد جامع ارشاد به منظور غنی سازی برنامه ها در ساعاتی که در این مسجد باز است، برنامه ریزی جدی دارد، گفت: در همین راستا، مجلس روضه و هیات به صورت هفتگی در مسجد جامع ارشاد برگزار می شود.
 
وی اضافه کرد: نهادهای فرهنگی مسجد جامع ارشاد اعم از کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع)، پایگاه بسیج  و مهد قرآن، موجب غنی سازی و تنوع بخشی به برنامه های این مسجد شده است و همین موضوع، رویکرد مسجد برقرار بودن این خانه خدا را با استقبال گروه های مختلف مردم همراه کرده است.
 
امام جماعت مسجد جامع شهر ری خاطرنشان کرد: باز بودن مساجد در طول روز یکی از مولفه های مسجد طراز اسلامی است که اکنون با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، باید جدیت بیشتری دنبال شود. 
 
یادآور می‌شود، مسجد جامع ارشاد در شهر ری، میدان نماز، واقع شده است.
شبستان
https://www.masjed.ir/u/7mV

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: