یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۲۳:۴۲
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۴۹۷
گزارشگر : ایده ایده
پیام حجت الاسلام ارزانی در پی بیانیه مقام معظم رهبری

تحقق مسجد طراز اسلامی مهم ترین ماموریت جوانان کانون های مساجد در گام دوم انقلاب

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پی بیانیه مقام معظم رهبری، تحقق مسجد طراز اسلامی را مهم ترین ماموریت جوانان کانون‌های مساجد در گام دوم انقلاب برشمرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی، رییس ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در پی بیانیه اخیر مقام معظم رهبری، در پیامی تحقق مسجد طراز اسلامی را مهم ترین ماموریت اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد در گام دوم انقلاب برشمرد.

 

متن این پیام به شرح زیر است:

‌بسم الله الرحمن الرحیم

 

«وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا»

 

به حول و قوه الهی، چهلمین بهار آزادی انقلاب اسلامی را باشکوه‌تر از هر سال جشن گرفتیم؛ امسال در حالی به استقبال دهه مبارک فجر و ایام گرامی داشت پیروزی انقلاب اسلامی رفتیم که جبهه کفر و نفاق با تمام توان خود به مقابله با انقلاب اسلامی آمده بود و در این راستا همراه با اذناب خود، به ویژه اقتصاد ایران را هدف گرفته بودند تا به خیال خام خود، ایران اسلامی و سرافراز، چهل سالگی انقلاب خود را جشن نگیرد.

 

بحمدالله با هوشمندی و درایت رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) توطئه دشمنان این مرز و بوم همچون دیگر توطئه‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون تدارک دیده‌اند، نقش برآب شد.

 

بیست و دوم بهمن ماه سال ١٣٩٧ بدون شک برای همیشه بر تارک تاریخ ایران اسلامی ثبت خواهد شد، چرا که مردم بصیر و هوشمند ایران اسلامی در بیعتی دوباره با پیر و مرادشان، چنین حماسه ماندگاری را خلق کردند که چشم جهانیان را به خود خیره ساخت.

 

خداوند متعال را شاکریم که توانستیم به قدر بضاعت خود به تکلیف و وظیفه انقلابی خود عمل کنیم و دل رهبر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) را شاد نماییم.

 

اینک در آستانه شروع چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی، معظم له در پیام مهمی ضمن تشریح آنچه که طی این چهار دهه بر ملت انقلابی ایران رفت، توصیه‌های مهمی کردند که می‌بایست با گوش جان به آن عمل کنیم.

 

ابعاد مختلف این پیام مهم و تاریخی به گونه‌ای است که کارشناسان مختلف اقتصادی، فرهنگی، نظامی و علمی می‌بایست با تدبر و تدقیق در دقایق آن، ابعاد مختلف این پیام تاریخی را برای عموم مردم تشریح کنند. اگر نیک بنگریم متوجه می شویم که روی سخن مقام معظم رهبری با جوانان عزیز و خداجوی این مرز و بوم است که آینده‌ سازان انقلاب اسلامی هستند.

 

 ایشان به زیبایی عنوان کردند که انقلاب اسلامی از مرحله تثبیت، وارد مرحله خودسازی و جامعه سازی شده است که در دوران جدید وظایف مهمی بر دوش آحاد مختلف مردم وجود دارد که باید به آن عمل نمایند. خوشبختانه اکثریت قریب به اتفاق اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز از جوانان پرشور و انقلابی ایران بزرگ هستند که مخاطبان اصلی این پیام مهم و تاریخی می‌باشند.

 

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) در فرازی از پیام ارزشمند خویش به مردم عزیز ایران چه زیبا تبیین فرمودند که عیار معنویّت و اخلاق در فضای عمومی جامعه به گونه‌ای چشمگیر افزایش داشته است؛ ایشان در خصوص فضای معنوی جامعه و نقش مساجد چنین فرمودند:«مساجد و فضاهای دینی رونقی بی‌سابقه گرفت. صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان و استاد و دانشجو و زن و مرد و صف نوبت برای اردوهای جهادی و جهادسازندگی و بسیج سازندگی از هزاران جوان داوطلب و فداکار آکنده شد. نماز و حج و روزه‌داری و پیاده‌روی زیارت و مراسم گوناگون دینی و انفاقات و صدقات واجب و مستحب در همه جا بویژه میان جوانان رونق یافت و تا امروز، روز به روز بیشتر و با کیفیت‌تر شده است و اینها همه در دورانی اتّفاق افتاده که سقوط اخلاقی روزافزون غرب و پیروانش و تبلیغات پُر حجم آنان برای کشاندن مرد و زن به لجنزارهای فساد، اخلاق و معنویّت را در بخشهای عمده‌ عالم منزوی کرده است؛ و این معجزه‌ای دیگر از انقلاب و نظام اسلامی فعّال و پیشرو است

 

قدر مسلم ما خادمان خانه‌های امن الهی روی زمین و شما جوانان پرشور کانونی به عنوان بخش کوچکی از مجاوران مساجد، توانسته‌اید به وظیفه شرعی و قانونی خود در راستای خدمت به مساجد و رونق آن، به وجهی شایسته عمل نماییم که این چنین مولا و مقتدایمان از این عمل خداپسندانه تمجید می‌نمایند و از این جهت، خداوند باری‌تعالی را شاکریم و سجده شکر به جا می‌آوریم.

 

بدیهی است که از این به بعد و در مرحله دوم انقلاب اسلامی وظیفه ای خطیر بر دوش تک‌تک ما ملت ایران و به ویژه خادمان مساجد نهاده شده است تا با اتکال به ذات اقدس الهی و در راستای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و صیانت از ارزش‌های دینی، به نقطه مطلوب و آرمانی که همانا برقراری تمدن نوین اسلامی است، برسیم و همان طور که مقام معظم رهبری در این پیام مهم خود نیز اشاره فرمودند: «از انقلاب خود حراست و آن را هرچه بیشتر به آرمان‌های بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فدا است، نزدیک کنید

 

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از شما جوانان و نوجوانان عزیز کانونی به خاطر خلق این حماسه ماندگار،  در پیشگاه خداوند یکتا عهد می نماییم تا تمام توان خود را در راستای لبیک به فرمایشات معظم له در جهت ایجاد مسجد تراز اسلامی و برقراری تمدن نوین اسلامی به کار گیریم تا ایران اسلامی بیش از پیش الگوی ملت‌های آزاده در سراسر جهان شود.

 

سلام خدا بر معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که بذر این انقلاب را پی افکندند و سلام خدا بر شهدای گلگون کفن که با اهدای خون پاک خویش، درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

 

حبیب رضا ارزانی

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد

 


شبستان
https://www.masjed.ir/u/7n7

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن